Litteraturutmaning

2008-08-23 14:46:06 ♥ Vardagsliv

Hittade denna utmaning hos Soya (låst blogg) och vilken skoj sådan!
Jag hoppas att flera vill göra den så jag får lite boktips :)


Vilken bok läste du senast?
Typ trettio - Lisa Jewel
Ingen höjdare som hennes andra böcker, men läste den färdigt iallafall.

Vilken/vilka böcker läser du just nu?
Belle de Jour : en eskortflickas öden och äventyr : http://belledejour-uk.blogspot.com
2:a gången jag läser den. Var längesen sist och tror jag aldrig läste den färdigt.
Den är helt okej, i väntan på nya böcker ska ramla ner i brevlådan.

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?

Kvinnliga helt klart, tror jag kan räkna dom manliga på en hand :)

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra hälften" kvar o.s.v.?
Jag tänker mest "Jävlar nu börjar det ta slut"

Hur väljer du vilka böcker du vill läsa?
Först och främst måste boken vara snygg sen läser jag baksidan.
Låter det bra så köps det, 95% av gångerna är det lyckade köp.
Synd bara att jag brukar missa bra böcker när dom är fula ;)

När blir en bok för lång?
Det kan aldrig bli för långt :)

Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Nja jag har väl läst nån bok på engelska, men jag läser helst på svenska.
Eftersom jag alltid läser innan jag ska sova så är jag för trött för att engagera mej ordentligt.

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig/vilken bok lämnade du senast?
Ja jag brukar lägga undan den och läsa den färdigt nån annangång.
Men lämnar den inte bara helt ofärdig läst.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du oftast?

Chic-lit  och verklighetsbaserade är min grej.

Rekommendera 5 författare:
Sophie Kinsella, Jane Moore, Jane Green, Denise Rudberg, Emma Hamberg

Nu hoppas jag att du också gör denna :)
Har du ingen blogg så får man göra den i kommentarerna om man känner för dej.

Kommentarer
2008-08-23 14:53:02 http://lindaslya.blogg.se/

Svar: Jaa! Jag blir GALEN på det! Mina köas också i utkast.. SMS-en alltså =)

Lily [ L i n d a . B l o m ]

Tack för din kommentar! Uppdaterar i bloggen om läget.. och ang ditt inlägg, jag funderar på att göra testet där :)

Gabriella
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: