Fråga till er fd gravidos.

2008-12-11 13:57:51 ♥ I väntan på Chloe

Iallafall en fråga till er som kännt er väldans osmidiga och stora.

Ett tag efter man fött bebisen eller kanske direkt efter vad vet jag, måste man inte känna sig ordentligt smidig då?
Trotts att man kanske har några extra kilon kvar?

Jag längtar efter att kunna klä på mig strumpor/byxor utan att flåsa ihjäl mej eller ta hjälp av P, plocka upp saker från golvet, sitta ordentligt på en stol, kunna resa sig snabbt ur liggande/sittande ställning och "springa" iväg, greja med saker snabbt, eller promenera i normal takt och inte myrsteg, kunna raka ben och andra platser utan vara helt akrobatisk hahaha. osv.osv..
Ja det finns bättre och flera exempel men jag kommer inte på nu, och ni vet vad jag menar.



Berätta för mej kvinnor!

Kommentarer
2008-12-11 14:08:21 http://detriktigalivet.blogg.se/

Vad jag minns kände jag mig inte ett dugg smidigare efter förlossningen. Först var man ju mörbultad och jag var dessutom rejält sydd, med komplikationer, i underlivet och sen tror jag inte riktig att jag hade tid att tänka på det där. Allt som var jobbigt under graviditetn glömdes bort i samma sekund som bebisen var ute.

Däremot var det EXTREMT skönt att kunna ligga på mage igen efter ett halvår eller så...

Mia
2008-12-11 14:22:54

Jag kände min hur smidig som helst direkt. Även nu trots massa kilon kvar..

Nja känner kanske inte för att gå ut och springa en mil i det skicket jag befinner mig i nu. Det känns som om kroppen genomgått en mangel. Det tar någ en vecka eller två (eller mer?) innan man känner sig som en mer normal människa igen. Sen beror det kanske lite på om man spruckit eller inte. Jag fick några stygn och det känns tyvärr inte som om jag kommer att slänga mig ner på någon stol i första taget ;)

Katja
2008-12-11 14:28:30

SOVA på mage var nog det bästa med att bebisarna kom ut kommer ihåg första natten somnade som sn stock :-)

sex dagar sen mitt kejsarsnitt och jag känner mej otroligt smidig =) detta trots att jag har måååånga kilo kvar och ett 20 cm ömmande ärr på magen. att kunna ta upp saker från golvet är helt fantastiskt!

Emma
2008-12-11 14:53:40 http://millias.blogg.se/

Lite smidigare kännde man sig juh när "kulan" var borta. men jag som i normala fall är osmidig och klumpig kanske inte ska yttra mig? :)

Millia - Väntan på vår bebis
2008-12-11 15:05:06

jo, jag kände mig sjukt smidig och smal fastän jag bara gick ner 6 kilo direkt efter av de 25 kilo jag gick upp. fast de första dagarna gör det ganska ont att sätta sig ner, resa sig upp och kissa. och så hade jag typ träningsvärk i hela kroppen i några dagar också. men det var väldigt mycket jobbigare att ha foglossning och sånt (:

2008-12-11 15:24:25 http://carpeannah.blogg.se/

Emelie: Ja jag kan tänka mej att man känner sig "smal" fast man har massa kilon kvar :). och ja foglossning gissar jag är värre än träningsvärken :)

Annah - med bebin i magen
2008-12-11 15:45:20 http://millias.blogg.se/

haha. tur att man inte är ensam :)

tack så jätte mycket. din är också jätte fin :)

Millia - Väntan på vår bebis
2008-12-11 16:00:16 http://flixxan.blogg.se/

Flixxan aka geliz
2008-12-11 16:03:29 http://flixxan.blogg.se/

GAH! nu gjorde jag likadant igen. skickade ett tomt inlägg.



Japp..vanan e värst..imorses satt jag på min rökplats en bra stund trots att ja inte rökte.



Oh..tänk positivt. Din mage kommer försvinna. Min är kvar. Jag har gravidmage utan att vara gravid. Eller som jag kallar det..chipsmage! ;)



Flixxan aka geliz
2008-12-11 16:08:52

Jorå.. visst kände jag mig smidigare trots att man var lite mörbultad efter förlossningen men det gick ju över på ett par dar,, det är nog väldigt individuellt. Skönast var nog att kunna gå normalt igen utan att det spände och värkte i magen och ryggvärken som bara var borta:)

2008-12-11 16:28:25 http://karroh.blogg.se/

Jag kom i alla mina jenas efter i vecka:D Gick upp 18kg och kände mig som en flodhäst och såg ut som en överallat på kroppen sprängdfylld av vatten..Lämnde 13kg på BB sen efter 1 vekca hade jag 3kg kvar. NU är våran prins 5 veckor och jag har dryga 1kg kvar:) JAg känner mig väldigt smidig nu och det gjorde jag 1 dag efter han föddes :D Just nu har jag glömt hur jobbigt jag hade det med min stl sista dagarna..

Karro, Liams mamma <3
2008-12-11 16:30:36 http://familjenkorb.blogg.se/

HAHA nope..

Är fortfarande osmidig, klumpig, glömsk o.s.v.

Men har juh bara gått 17 dagar, snart kanske de blir som innan jag var gravid..

Hoppas. :)

Johanna
2008-12-11 17:21:04 http://nindo.blogg.se/

Jo för tusan! Förutom att jag hade så förbannat ont mellan benen (den spännande historien om mitt kissproblem) så flög man ju fram =)

När vi kom hem ifrån bb hade jag gått ner 13 av 16 kilo så man var rejält smal =D Eller ja, så smal jag någonsin kunnat vara. Jag såg ut som innan med andra ord...

Carro
2008-12-11 20:25:43 http://soya.blogg.se/

Jag blev ju snittad så smidig var man då rakt inte, men magen var ju grymt mycket mindre vilket underlättade en del.



Kram Kram

Soya

Jag kände mig jättelätt och smidig bara något dygn efteråt. jag hade väldigt ont i ryggen under graviditeten och det försvann i och med att min son kom ut =) Så de första dagarna kände jag mig helt speedad trots att jag bara gått ner 6 kilo. Ville göra allt på en gång, träffa alla, städa och shoppa kläder! sen kom smällen efter några dagar då jag blev supertrött! efter 3 veckor hade jag gått ner alla 15 kilo som jag gått upp under graviditeten och nu 11 veckor efteråt så har jag gått ner ytterligare 3 kilo och kan inte komma ihåg hur klumpigt det var att vara gravid =)

Sara
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: