Nämen.

2008-12-04 20:15:18 ♥ I väntan på Chloe

Det har kännts så annorlunda i magen idag, hon har inte varit riktigt på dom ställena hon brukar och mja bara konstigt.
När man klämmer och känner så är det inte som det vart innan, ja ni förstår.
Nu hickar hon och det hickas på helt fel ställe, det är längst upp i magen.
Tidigare har det ju vart så långt ner som det går.
Funderar på om hon vänt på sig..
hoppas hon hittar tillbaka med huvet då.

Ska till barnmorskan på måndag så vi får se om hon har vänt sig eller om det bara är att hon ligger på nått annat sätt.

Har era bebisar snurrat runt på slutet och sen lagt sig till rätta igen?

update:
Alltså det är så att jag alltid har känt pärlan hickan "där nere" och hon har legat neråt jättelänge nu, så pass långt ner att BM inte kände huvudet sist. Det var därför det man vart lite fundersam när den kommer så långt upp och känns jättemkt :/.

Kommentarer
2008-12-04 20:26:14 http://decemberbebis.blogg.se/

Man brukar ju känna av hickan mest ifrån bebisens rygg så det låter väl bra att du känner det uppe i magen och inte längst ner..=) jag vet inte tycker det är olika med hickan från gång till gång..

Emily
2008-12-04 20:38:46 http://nindo.blogg.se/

Mja, men det är i den högre delen av ryggen på bebisen som hickan känns mest.. Å andra sidan så skumpar ju rumpan till när bebisen hickar också!

Några veckor innan Tilde föddes kände jag hickan neråt, mellan benen.. Det var ju lite läskigt också =)

Men man känner det ju olika, hon behöver ju inte ha vänt på sig

carro
2008-12-04 21:17:51 http://kevlarjeans.blogspot.com/

Jag tror inte att hon har vänt på sig, hon är ju såpass stor nu att du nog skulle ha märkt rätt tydligt om hon bestämt sig för att volta i magen. :-)

Suss
2008-12-04 21:44:31 http://sunstar.bloggproffs.se

Sonen vände sig från nästan fast läge huvud neråt till sätesbjudning någon gång efter vecka 35 och sen vägrade han vända sig trots vändningsförsök, dock så märkte jag aldrig något av att han vände sig fel. Vill ju inte oroa dig men kan ju vara att din lilla pärla gjort som min skrutt gjorde. För mig blev det kejsarsnitt eftersom lillkillen inte vände sig till rätt läge.

Sunstar
2008-12-04 23:26:34 http://soya.blogg.se/

Var hon ruckbar eller helt fixerad?

Stella hade hicka flera ggr om dagen med och det kändes alltid neråt livmodertappen. Men det kan ju kanske va så att Pärlis har vridit sig lite i sidled bara. Hickningarna känns mest från barnets rygg har jag hört nånstans.

Kram

Soya
2008-12-05 08:35:15

min dotter låg i säte väldigt länge, sen nån gång efter vecka 30 så kände jag hur hon vände sig rätt..men i vecka 39 så kändes det som att hon vände sig igen. jag fick nästan panik och min barnmorska och en annan barnmorska som också kände efter var inte säkra på hur bebisen låg så jag fick göra UL för säkerhets skull. hon låg rätt och djupt fixerad och två dagar senare kom hon ut..(: så be din barnmorska känna efter och är hon inte säker så be om ett UL! bättre att ta det säkra före det osäkra..

2008-12-05 12:31:03 http://carpeannah.blogg.se/

Emelie: Absolut det ska jag göra! Tack för ditt svar :)

Annah - med bebin i magen
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: