Natt göra.

2008-12-12 00:34:21 ♥ Vardagsliv

Försökt sova men det ville sig inte.

Tankarna började bara snurra i huvudet, tänkte att varför ska jag ligga här och vrida och vända.
Det är ju inte direkt så att man har något speciellt att gå upp till och passa tid för imorgon.
Visserligen ska jag vara i uppsala till 11, men jag kan ju sova sen när jag kommer hem om det är så.
Antar att man ändå inte kommer ha några fasta sov rutiner sen.
Det ordnar sig med tiden tror jag.

Så kollade igenom bloglovin och såg att Stina uppdaterat med en rolig lista, så jag snodde den :)

Jag & min partner:

Vad heter ni? Annah och Patrik
Hur träffades ni? Genom mitt ex.
Hur länge har ni varit tillsammans? 7år på nyårsafton.
Är ni förlovade? Ja det är vi, förlovade oss 4/7 2002. Men vi har inga ringar på oss längre. Darling har tappat sin som satt på hans halsband och min är alldeles för liten. såå jag räknar inte riktigt våran förlovning som "äkta".
Bor ni ihop? Japps med våra två missar Diesel och Hagge.
Har ni barn? Ja snart så :) En liten -----.
Har båda körkort? Japps, och darling är så "duktig" och har nästan hela alfabetet på sitt.
Kommer du ihåg er första kyss? Hmm. Jag tror det.
Vem sa "Jag älskar dig" först? Han och jag svarade "tack" haha.
Vem är äldst? Patrik.
Vilka stjärntecken är ni? Jag är tvilling och han är en jungfru. Det sägs att vi inte alls ska matcha men det tycker jag.
Vem fyller först på året? Jag fyller i juni och P i september.
Vem är längst? P han är typ 190cm.
Vem sjunger bäst? Jag vet faktiskt inte, ingen av oss sjunger speciellt fint men man dör inte när vi sjunger heller haha
Håller ni i handen på stan? Ibland, inte just nu då jag alltid kommer 3meter efter haha
Var nån av er oskuld när ni träffades? Neeh.
Kände ni varann innan ni blev ihop? Ja det gjorde vi.
Vad har ni gemensamt? Allt och ingenting. Vi är så olika men ändå så lika.
Blev du kär i första ögonkastet? Nej men han vart ;)
Har ni någon speciell låt? Jag var besatt i Shakiras whenever wherever och French Affair med sexy när vi träffades så dom spelade konstant då. Så den får mej alltid att tänka på början av vi två ♥. 
Har ni några "fri kort"? Nä det har vi icke.
Har ni stora framtidsplaner? Nja en till bebis, ringar på fingrarna och bara leva lyckliga.
Har ni gråtit i varandras armar? Massor,
Har ni varit utomlands tillsammans? Yes vi har vart, Teneriffa, Bulgarien, Egypten, Tunisien, Thailand x2, Aruba, Amsterdam.
Vilket är ert bästa minne? Oj vi har ju levt tillsammans så länge så vi har ju massa, men detta år känns som att det alltid kommer minnas på ett speciellt sätt.
Vem lagar bäst mat? Jag fast darling är rätt okej!.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Jag lagar mat tills P kommer hem, vi äter och pratar om allt och inget. Sen blir det oftast soffan och tv/dator och lite mys.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? ALLTID! .
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nej nått kvarter.
Blir du lätt svartsjuk? Nej kanske nån gång, men nej.
Brukar ni bråka? Nej visst om vi båda är trötta och hungriga så blir vi lätt sura på varandra men det går över på 2sec. och man fattar anledningen så man tar liksom inte åt sig av det heller. Sen är det väl klart att det blivit något fylletjaffs nångång, men det hör väl till. Också sånt där meningslöst skit. Men nu förtiden så har jag blivit så mycket bättre på att uttrycka mej i vad jag tycker och tänker så bråk finns inte. 
Ringer eller SMS:ar ni mest? Patrik ringer flera gånger om dagen, jag är den som sms'ar
Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Hans rygg, mun, näsa och ögon.
Vad använder ni för preventivmedel? Det känns som att det inte behövs något just nu.
Brukar nån av er prata i sömnen? Jaaa Patrik är inte den som är tyst av sig annars så varför skulle han vara det när han sover? Då babblas det massor, och alltid arbete och oftast så är han en levande grävmaskin eller nått sånt och gräver med "skopan" (armen) på golvet hohohohoho!


Kommentarer
2008-12-12 07:50:25 http://lundqviist.blogg.se/

Vilken underbar blogg! Haha, har både skummat igenom och läst ordentligt! :)



Va kul med bebis! Å alla dina frisyrer! Du erkar ju vara hel skön! Hoppas du får en bra dag!

Kram

marie
2008-12-12 08:42:15 http://psychololita.blogg.se/

hihi! vad roligt :D

mycket lika ja!



kram!

Stina
2008-12-12 09:47:20

haha!

vilken fin lista. jag kommer ihåg massa saker från eran början nu när jag läste. fii fan vad vi sjöng shakira hela tiden :D

2008-12-12 10:56:16 http://tindralen.blogg.se/

Du har fått en utmärkelse i min blogg Spana in den!

http://tindralen.blogg.se/2008/december/godmorgon-gasp.html

Tindralen (spana in min egna julkalender)
2008-12-12 12:42:14 http://suzilemon.blogspot.com/

Vilka roliga frågor, kanske snor den sen jag med :)



Ha en bra dag!

Sussi
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: