Spar.

2008-12-16 17:11:38 ♥ Vardagsliv

Det blir och kommer vara en dag i att spara energi idag.

Jag och darling somnade en stund mitt på dagen, och åh så skönt det var.
Sover alltid mycket skönare på dagen än på natten. Måste springa på toa många flera gånger på nätterna och i natt vart det nog rekord 1gång/timmen. Kändes som jag inte kissat på 100år varje gång.

Försöker göra iordning en lista (list beroende) på vad som ska göras varje dag nu fram tills julafton.
Jag vill verkligen ha allt planerat in i minsta detalj, annars glömmer jag säkert hälften.
Insåg igår att det är ju fasen om 1vecka 1dag. panikpanikpanik.
Vi ska ju fira den här hemma iår igen, blir som bäst och skönast för mej.
Men jag börjar tappa julkänslan redan och önskar jag kunde spola fram tiden tills det är färdigt.
Eller ja iallafall tills själva julafton, den får man ju inte missa med maten och klappar :)

först och främst behöver jag ta mej in till Uppsala, men det verkar som att det inte kommer att gå förren till helgen.
Måste införskaffa dom där "glömda" klapparna jag pratade om tidigare, pynt till julgranen och mat till julen.
Jag åker helst inte själv just nu, som ni kankse förstår och P jobbar eftermiddag denna vecka så det funkar liksom inte.
Alla andra jobbar också så ja nej det är väl bara att vänta tills det blir helg. Men då ska man göra allt då istället?!
Städa, pynta, handla, slå in klappar osvosv.

Ja nej det är så det får bli,jag kan inte göra något åt det bara att köra på med lite acceptans..
det ordnar sig..


Kommentarer
2008-12-16 21:21:22

Försök att få färdigt allt du vill ha färdigt innan bebis kommer! Jag hade ju också en lista, inte nedskriven då, men iallafall, på saker jag skulle ha färdigt, och det blev ju sådär med den när bebis bestämde sig för att ha bråttom ut.. Och att stressa runt som en yr nybliven mamma och försöka få tag i julklappar nu är inte det roligaste. Fast din bebbe kanske trivs i magen, vill minnas att jag tippade på något jättesent datum i januari för dig. :-P

jag har också tappat julkänslan för snön har försvunnit där jag bor =( får hoppas den kommer tillbaks! Hoppas du får din energi tillbaks snart!Vet hur tungt det var mot slutet av graviditeten. jag orkade ingenting!

Sara
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: