> Mera tips

2008-01-05 21:50:33 ♥ Tips

Eftersom jag tipsade om restaurang så vill jag fortsätta med att tipsa om filmer med.
Det vart ingen bio för oss idag, var inget som vi ville se och sen hade vi sett nästan alla redan.
Men har kollat på några riktigt bra filmer i veckan och tipsar gärna om dom.

Först SherryBaby.
Sådär sorglig och gripande, jag grät flera gånger. Men iofs så har jag haft en sån vecka nu, då jag gråter för allt.
Men jag tror man måste vara en känslosam, lätt för att sätta sej in i andras känslor person för att gilla den, annars kan man nog tycka att den är lite seg och meningslös. Vad den handlar om? Jo om Sherry som kommer ut från några år i fängelse, hennes försök att leva normalt utan droger och få tillbaka sin dotter som under tiden bott hos hennes bror och fru. Hur det går tänker jag inte berätta såklart image5.



Den andra: I am Legend
Oj vad ska man säga om den här filmen? Den börjar väldigt konstigt kan jag säga och hoppar fram och tillbaka. Men efter ett tag så hänger man med. Har man inte läst eller sett något om filmen innan så tror jag att det kan bli lite snurrigt. Men det handlar 2009 då man uppfunnit ett botmedel mot cancer, några år senare har en annan sjukdom brutit ut och utplånat nästan alla i New York, förutom en person som inte kan bli smittad. Ja och han försöker då ta reda på varför han är imun och hur han ska kunna hjälpa dom andra.
Det var längesen jag såg en såhär spännande film, var tvungne att blunda flera gånger.

Ja detta var mina filmtips för denna gång, kanske att det kan komma flera.

Kommentarer

jag vill se den där första ja.. bra du påminde mig=)

Sarah
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: