> När ska man lära sig?

2008-01-16 15:07:46 ♥ Vardagsliv

Att försöka låta bli håret?
Det röda hade börjat åka ur och det såg inge vidare snyggt ut längre.
Hade tänkte från början att jag skulle färga på nytt rött. Trivdes i det, helt otroligt!

Men när vi stod där inne på affären fick jag idéen att bleka det igen och köpa en askblond nyans att lägga på efter för att få bort dom mesta röda och gula tonerna som man lätt får.
Vart ganska så bra efter blekningen, visst lite gult och så men mycket bättre än tidigare blekningar.

Sen i med det askblonda, såklart så tappar Nova flaskan och det kommer hårfärg överallt i vardagsrummet. På datorn, golvet, väggar, kuddar ja överallt. Tur att golvet inte är ett tortt sådant och sugit upp allt. Men nu syns det inget av att vi tappat flaskan, tur!

Men iallafall sköljer ur den färgern och ja det är GRÖNT!
Massa olika gröna nyanser överallt.. Det ser förj*vligt ut! Iofs så har jag inte sett hur det ser ut när det är tortt än antar att det kommer se lite bättre ut förhoppningsvis. Hade i en inpackning för att se om det kunde dra ut lite av det, det gjorde det.


Så nu hoppas jag på ett någorlunda resultat när det är torkat. Så jag kan åka till U-sala idag och shoppa min mat. Där tänker jag införskaffa mej lite mera färg, så det blir som jag vill ha det tillslut.

Kommentarer
2008-01-17 11:25:42 http://catya.blogg.se

jag har rött från början och det är näst intill omöjligt att lyckas färga det själv, fick nästan stryk av min frisör efter ett litet expriment hemma ;)

catya
2008-01-17 18:30:30 http://girlgoesmom.blogg.se

haha been thete done that.. blir ofta så när man bleker och färhar på en gråaktig nyans.. blev precis samma för mig för en massa år sedan :D

GirlGoesMom
2008-01-17 19:24:29 http://catya.blogg.se

peruk? haha...ja det är ju en snabb lösning ;)
puzz

catya
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: