v15

2008-06-29 18:15:42 ♥ I väntan på Chloe

Vecka 15 - 29 jun - 5 jul 2008

Kroppen: Man kan känna sig nästäppt och ha lätt för att blöda näsblod när man
är gravid även om det är mer vanligt under slutet av graviditeten.
Nästäppa beror till stor del på den ökade mängden östrogen samt ökad blodmängd som i sin tur mjukar upp brosk och vävnader vilket gör att man blir täppt i de trånga näsgångarna. Det kan i sin tur göra att man snarkar om nätterna. Blodkärlen kan även vidgas vilket medför att man lättare blöder näsblod.

Fostret: Huden är genomskinlig och man ser blodkärlen. Armarna kan röra sig och händerna kan knytas. Hjärtat pumpar ungefär 28 liter blod/dygn och hjärtljuden kan avlyssnas med en doptone. Ögonlocken stängs och kommer inte att öppnas igen förrän i sjunde månaden.

Annah: Nästäppt är jag alltid och extremt beroende av nässpray. Hoppas bara inte det blir värre nu för jag gissar att nässprayen inte kommer att hjälpa då :S. Snarkar hoppas jag att jag börjar med, så Baby kan få igen för alla sömnlösa nätter han gett mej ;)
Illamåendet börjar släppa, det är bara där på morgonen nu och tandborstningen är fortfarande extremt jobbigt.
Så det är inte mer än illamåendet som påminner att jag faktiskt har en myra i magen.
Iofs så är jag mera gnällig och känslig men inget jag direkt lider av, kanske andra ;)

Kommentarer
2008-06-29 18:42:46 http://soya.blogg.se/

Oj, fan det har du rätt i, den kom nog inte med från min gamla blogg :S Sorry, men det fixar jag NU!

Kram

Soya
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: