Ny mobil

2008-03-23 22:38:53 ♥ Vardagsliv

Jag sitter och försöker klura ut vad jag ska införskaffa mej för mobil. Jag fixar inte den här gamla saken längre, batteriet dör hela tiden och jag hatar att inte kunna ha mobilen nära. Det går ju inte när den ska sitta i laddaren hela tiden, då får den hellre vara av.

Jag saknar min gamla walkman mobil som fasen, och jag är så arg på mig själv för att jag lyckades dränka den i kaffet. Ibland är inte hjärnan med, eller ja rätt ofta när det gäller mej. Synd bara att minneskortet inte går att använda i nån av dom nya.

Men nu vet jag inte vad jag vill ha för mobil, ska jag sattsa på en med bra kamera, musikmobil med mycket minne, eller en snyggare musikmobil med lite mindre minne och köpa ett större? Plus att den med bra kamera är så stor och jag har ju redan ett bra kamera. Musikmobilerna är nästan för smala, 1cm känns lite väl farligt, kommer säkert lyckas bryta av den.

Så ska jag sattsa på en:

SE W890i
Som det medföljer ett 8gb minne till? Men med sämre kamera 3,2mpx och utan blixt.
Men det är ju en walkman! Fast den är i silver och guld? Det är ju inte vidare snyggt?


SE K850i
Eller en cyber-shot mobil med "ordentlig" kamera på 5mpx.
Snygga färger men lite väl tjock 17mm och "vassa" knappar på kanterna.
Det medföljer ett minne på 512mb men hur mycket kort och musik får man plats med då?
Visst kan man köpa ett extra, men jag vill ha gratis ;) Gratis är bäst!


SE W910
En till walkman mobil med med skjutlucka, det jag allra helst vill ha. Ingen risk att man råkar skicka iväg tomma sms eller ringa oplanerade samtal som kan bli pinsama. Plus att det är Shake control-funktion då man kan skaka mobilen för att byta låt, hur coolt låter inte det?!
MEN ett minus på den dåliga kameran på 2mpx.
Fast man får ju ett 1gb minne, så det blir nog den här. Men det känns lite gammal?

Eller kan ni tipsa om nån annan? Helst Sony Ericsson som ni kanske märkt image5

Kommentarer
2008-03-23 22:44:56 http://lisaholmqvist.blogg.se

w8901 är en toppen moibl, har en sån! :)

Lisa
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: