Oväntade peningar

2008-05-15 17:26:02 ♥ Vardagsliv



Skulle spana in kontot nyss om jag hade nå pengar, men där var det tomt som vanligt.
MEN vet ni vad?!
Imorgon får jag "lön", outagna semesterdagar från mitt jobb.
Så i helgen ska jag och baby hitta på något skoj, jag gissar på shopping. Niiice!
Jag visste inte att man fick semester pengar när man är sjukskriven?
Men snart är jag inte ss längre, börjar jobba igen 15juni.
Längtar faktiskt lite, ibland.

Men är less på när andra säger att "Ja men guuud så bra! Du behöver verkligen komma ut nu och göra något blablabla".
Det får än att känna sig bara "lat" och att man inte velat jobba tidigare för att det är lättare/skönare att vara hemma.
Kanske om man vart hemma och inte vart sjuk på riktigt.
Man får ju den stämpeln av vissa som sjukskriven, tyvär!
Visst det är säkert bra? Inte för att jag direkt har något jobb som man kommer ut och träffar mycket folk inom.
Men det är nog ganska bra också, eftersom det kan vara en skön mjukstart innan man hittar något annat.
Men jag hade nog hellre hört någon fråga hur det känns att komma igång igen.
 

Kommentarer
2008-05-15 22:03:28 http://abstinence.blogg.se/

Aldrig fel me pängä :)

Soya
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: