Helt slut. + update

2008-11-12 12:36:46 ♥ Vardagsliv

2:a eller 3:dje natten jag inte kunnat sova på, kommer inte ihåg. Känns som det var flera 100årsen jag sov ordentligt.
Har haft halsbränna 24timmar om dygnet senaste dagarna och kännt mig helt proppfull i magen hela vägen upp i svalget.
Får i mig några tuggor i taget när jag ska äta, sen börjar det svida och göra ont i hela magen. Plus att jag mår illa konstant.
Det är ganska drygt när man är superhungrig och inte får i sig något, ska ta en sväng till affären och köpa yoghurt eller nått enklare att leva på idag, så magen kanske blir normalare igen.

Blodtrycket har väl inte riktigt legat som det ska heller senaste dagarna övertryck på 140-145 och under på 88, så alltså på gränsen till högt. Pulsen ska vi kanske inte prata om, den ligger på en 120 minst hela tiden. Kanske inte konstigt att man känner sig helt skum..

Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och titta på tv istället, dricka 14liter mjölk och hoppas på att halsbrännan vill ge med sig nångång.

Update:
Lite vilopaus och känner mig något piggare, fortfarande "ont" i magen och halsbränna.
Hoppas det inte ska fortsätta såhär sista tiden, jag som verkligen vill njuta nu innan det är "över".
Fick mess av en kompis, vi missade föräldragruppen idag. FAN! Jag trodde den var nästa vecka då det vart varannan onsdag hela tiden. Jag som verkligen inte ville missa denna gång då vi skulle prata förlossningar och pappa special.
Jaja..

Kommentarer
2008-11-12 13:47:05

låter inge vidare det där.. uch stackarn.. tur att d inte är så lång tid kvar till "utploppning".. D e ju bara att härda ut;)

2008-11-12 15:18:44 http://carpeannah.blogg.se/

Sis: Nej det är inte roligt alls, jag som verkligen ville njuta av sista tiden med henne i magen. men hoppas det går över snart. Det måste/borde det väl göra?

Annah med bebin i magen
2008-11-12 16:36:31 http://familjenkorb.blogg.se/

har du fått ditt paket än?

hmm har ett paket att hämta ut, undrar om det är de..

Johanna
2008-11-12 16:58:22 http://familjenkorb.blogg.se/

Woho, då har jag nog fått mitt paket me.. :p

Hämtar det nog imorgon dock..



Men skriv kommentar när du lagt upp dina inköp.

Johanna

Hej!

Jag har haft fruktansvärd halsbränna under HELA min graviditet och det enda som har hjälpt är Gaviscon, har du provat det? Smakar jätte illa men är fruktansvärt effektivt.

Annie
2008-11-12 22:21:21 http://snostjarna.blogspot.com

Novalucol hjälpte mig med halsbrännan tips Å blodtrycket, inte bra att det ökar, men det är ingen större fara ännu. Se till å vila. (vet hur lätt det är .. not). Jag hade som högst 220/120 i blodtryck (!!!!) helt galet.

☆ Nina ☆
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: