Lista - inför ankomst.

2008-11-10 17:56:09 ♥ I väntan på Chloe

  • Hämta bebisboxen på babyland eller babyproffsen om ni har möjlighet. Man måste ju skriva ut en lapp för att hämta en box, men skrivaren funkade inte när jag skulle göra. Så har redan utnyttjat den chansen, ska fråga om det går att få en ändå när vi hämtar vagnen.
  • Blöjor – Köp ett paket blöjor i ministorlek. Ska fixas snart med lite annat som är kvar.
  • Tvättlappar – Det finns torra tvättlappar, utan medel på, att köpa i affärerna. Dessa är bäst för ditt nyfödda barn som kan bli röd i stjärten av våtservetter. Det är med på listan med det övre.
  • Bindor – Köp hem stora bindor. Efter förlossningen har du avslag upptill tio veckor efteråt. I början är det mer, men avtar efter hand.
  • Amningsinlägg – Är bra att ha när mjölken har runnit till.
  • Modersmjölksersättning – Om amningen inte kommer igång ordentligt. Med på listan det med.
  • Laga mat – Laga mat och frys in så att du enkelt bara kan värma upp den i mikron. Det har jag faktiskt börjat lite smått med. Ska fylla på med lite bullar och sånt också.
  • Skruva ihop babysängen – även om bebisen mest kommer att sova med er. Det är gjort för längesen, kunde inte låta bli ju.
  • Ordna en plats för skötbord Det var typ det första som gjordes, rustade ju tvättstugan.
  • Katrinplommon – Efter förlossningen kan det ta ett par dagar innan du gör nummer två på toaletten. Är det svårt ändå så kan du äta lite katrinplommon och på så sätt få igång magen. Ska finnas några frukt och fiber tabletter på apoteket jag tänkte införskaffa.
  • Svagt ljus – Ingen vill bli bländad av en stark lampa mitt i natten. Skaffa en lampa med svagt ljus för nattbyten på bebisen så att han eller hon inte vaknar. Ska kolla efter lampa på IKEA när vi ska dit och handla nästa gång.
  • Hämta hem vagnen som ni har beställt från affären Den 24:e november ska vagnen hämtas, spännande!


Hittade denna "förbered hemma" listan på minbebis.com

Är det något mera som kan vara bra att tänka på?

Kommentarer
2008-11-10 18:37:11 http://silvermoon.blogg.se/

Du kan mail till libero angående lappen för babyboxen och berätta att du inte kunde skriva ut den.Jag gjorde det och då raderade dom min registrering så att jag kunde göra om det..

Heidi
2008-11-10 18:38:34 http://silvermoon.blogg.se/

menade pampers boxen inte libero..

Heidi
2008-11-10 18:59:33

"Ortis" frukt å fiber.. grymt bra;)

2008-11-10 22:32:45 http://evamys.blogg.se/

Det lät som en bra lista det där, kanske jag skulle spara!

Evamy - i väntan på bebis!
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: