Graviditeten hittills.

2008-10-20 21:08:48 ♥ I väntan på Chloe

Ja en liten lista.
På vad man kännt/känner av under graviditeten.
Kan vara bra att veta sen eftersom man glömmer allt det "dåliga" så fort.
Så fram tills nu v30 har det vart såhär:

Halsbränna:
Massor hela tiden, går åt en heeel del novalucol kan jag tala om :) Tur att det finns STORpack :)
Illamående: Jaa det kan man ju säga, det satt i ända fram tills v18 också. Ursch...
Foglossning: Ja när jag tagit i för mkt så kommer det ordentligt, det är inte skönt. Hoppas det inte blir värre än vad det är.
Lustiga drömmar: Mest sånna standard gravid-drömmar där darling överger mej.
Humörsvägningar:
Hehe jo tack fruktansvärt drygt vissa gånger. För vem vill vara sur och arg? Det bara kommer.
Toabesök: Ibörjan var det mycket mitten var det mindre och nu börjar dom öka igen och kan inte sova hela nätter längre.
Trötthet: Jag var tröttast i världen i början av graviditeten, då kunde jag sova dygnet runt helt allvarligt. Nu börjar det släppa mer och mer och jag behöver "bara" vila en timme mitt på dagen då och då.
Blödningar: Nope ingenting alls.
Sparkar: Kände första rörelsen tidigt i v13 sen var det lugnt fram tills v17 och efter det så har det ökat. v19 var det varje dag och sen hårdare och hårdare. Hon är fortfarande blyg för andra och stannar upp direkt när någon annan är där och känner. Lite tråkigt men hon kan väl inte vara så jämt? .
Bröstmjölk: v24 startade det men det är så pass lite så det är inget som stör så jättemkt än så länge. Men det blir större och större mängd för varje dag.
Ömma bröst: Ibland, inte alltid.
Bristningar: På kvällarna om jag är riktigt svullen och hård om magen så syns det att det är på G men några stycken på magen. Men det är mina gamla efter snabb viktuppgång (mediciner) som börjar bli längre. Men smörjer med weledas havandeskapsolja och hoppas dom inte kommer att bli så många. Verkar som den funkar någorlunda än sålänge.
Svullna fötter:
Ja om jag sitter "normalt" för länge så sväller jag direkt i benen och fötterna. Annars är det händerna som blivit drabbade allra mest.
Blodtryck: Det har vart bra hitills, kanske att det stiger lite väl lätt och fort ibland. Ruskigt obehagligt när det händer.
Kramp i vader/ben: Jo tack! Det börjar komma nu, vaknar flera gånger på nätterna. Förr brukade jag ligga och framkalla kramp bara för att jag gillade känslan, också för att jag vet hur jag ska kunna stanna det. Nu tycker jag inte alls att det är en skön känsla längre och det är inte alls lika lätt att få stopp på.

babies

Kommentarer
2008-10-20 21:55:29 http://frudernmar.blogspot.com

ja usch denna halsbränna kommer jag ihåg. och drömmarna...hujedamej. drömde att leon var ett grönt monster bla.

frida

men nu är de nära ju=)

fan va spännande.. !!!

..:Sarah:..
2008-10-21 08:38:18 http://frudernmar.blogspot.com

absolut, men kan inte du skriva vad ni äter med så kanske man får lite andra mat ideer.:)

frida
2008-10-21 10:45:32 http://annlouise.blogg.se/

Åh vad rolig lista. Känner igen mig i massor. Usch, jag har också värsta halsbrännan. Fy fan... :P



Kram

Ann-Louise [En bulle i ugnen]
2008-10-21 11:25:31 http://soya.blogg.se/

TACK! Ja vi har lite lika frilla fast tvärt om :P

Soya
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: