Lättnad.

2008-10-01 10:39:05 ♥ I väntan på Chloe

Gissa om jag vart glad nu på morgonen när jag kom hem och tog med posten in.
Ser att det ligger ett kuvert med från försäkringskassan, sliter upp det i rekord fart.
Läser att dom har beviljat hel(!)havandeskapspeng på mej från och med 6november!
LYCKA!
Jag vart så glad så det tom vart några tårar, jag var helt inställd på att jag skulle få ett nej efter alla skräckhistorier man läser om försäkringskassan. Visserligen har jag aldrig haft några problem med dom och alltid fått pengar i tid och godkända sjukskrivningar, tack för det! Men man vet ju aldrig, nångång kanske det vänder? Nu ska vi inte tänka negativt ;)
Men så skönt att allt börjar ordna till sig nu, ett tag kändes det som att allt skulle gå åt skogen.
Nu är det bara a-kassan som behöver bli snälla och normala :)

Bebis är nog lika glad som jag för hon studsar runt i magen och busar, finaste finaste pärlan.
Jag längtar efter dej så jag blir galen snart! 



Update: och förresten! Jag är så nöjd över att det inte tagit mer än 2veckor att få svar på om jag blir beviljad eller inte. Jag hade räknat med flera flera veckor.  Tack FK för att ni är så snälla mot mej ;)

Kommentarer
2008-10-01 11:25:54 http://moolin.se

Ahh jag har bara skräckhistorier ifrån FK, men va skönt att du fick ditt beviljat och så fort!!

Malin
2008-10-01 11:27:03

Vad skönt att det ordnade sig! Puss och Kram (solo tills på lördag ifall du har tråkigt)

2008-10-01 11:30:26 http://moolin.se

Jag tyckte att jag kom på världens bästa lösning! ;D

Mallan
2008-10-01 11:35:06

Gud vad skönt det måste vara en lättnad. Såg att en ny gravidtidning kommit ut idag, gissa vem som ska till affären nu?

2008-10-01 12:31:02 http://suzilemon.blogspot.com/

Åh vilken lättnad, själv fick jag ju kämpa lite men egentligen så gick det ganska smärtfritt för mig med.

Pengarna kom in på en gång också så med det gick det fort iaf.



KRAM!

Sussi
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: