v29.

2008-10-15 10:15:56 ♥ I väntan på Chloe

Gick in i vecka 29igår..
Alltså jag han ju inte ens vara i v28 känns det som, var tar veckorna vägen?
Från v25 så har det bara rusat på, det känns ju båda bra och dåligt.
Bra för snart får vi träffa våran pärla och dåligt för att man hinner ju inte med att vara gravid haha.
Det känns som att tänk om jag aldrig mera skulle bli gravid, då måste jag ju passa på att känna på hur det är nu :)
Sen blir det bara mysigare och mysigare att ha lilla pärlis där inne. Kunde man bara få slippa alla dåliga sidor med att vara gravid så skulle jag nog kanske vara det jämt. Eller nej..




Info.

Vecka 29 - 14 okt - 20 okt 2008

Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.

Mina egna ord:
Hihi 1-3kg månaden. Jag ligger just nu på 1kg i veckan, iofs så hade jag inte gått upp något alls fören i v20 nånting. Men jag känner inte lika mkt stress längre över att inte gå upp för mkt. Jag vet ju att jag äter som jag ska och rör mig kanske lite för lite, men jobbar på det och snart blir det ännu mera simmande och yoga.
Visserligen kanske viktuppgången dom senaste 2veckorna har att göra med all vätska jag börjar samla i benen och händerna. Kan inte sitta med benen ner längre än 1timme, sen är dom tok svullna och det gör ajsing ont. Så upp med benen i luften ;)
Svettas kan jag tala om att jag gör som en galning, sen blir det inte bättre för att jag har en karl som ska frysa hela tiden och inte vet hur man eldar normalt. Det är allt eller inget som gäller, 18grader eller 35.


Kommentarer
2008-10-15 10:37:55

haha 18 grader eller 35... låter som min pappa när jag bodde i simbadet, han dödseldade så man typ fick gå runt i trosor och bh.

du är väldigt fin med din mage annah! hoppas dina besvär blir mindre snart, men det kanske det inte blir förrän hon är ute?

puss och kram!

2008-10-15 10:39:36 http://moolin.se

Hallå, har du sett PSLIG? ;D

Mallan
2008-10-15 11:26:25 http://carpeannah.blogg.se/

Sofie: Haha! Då är det dom som är dödseldarna!

Tack sofie! Jag känner mej ganska så fin ibland :)

Kanske för att det ligger någe mkt fint där inne.

Jag har inte en anning om hur länge det kommer sitta i, vissa saker går väl över innan får jag hoppas. Fast det är ju inte så jättelång tid kvar :D iiiih!

Puss!

Annah med bebin i magen
2008-10-15 11:54:08 http://soya.blogg.se/

Åhh så fin bild :D

Ser ut som ett snyggt linne med, hittat det?

Kram

Soya
2008-10-15 11:56:43 http://evamys.blogg.se/

Hehe :)

Jag funderar också på att börja simma och gå på yoga, jag älskar yoga det är så avslappnande samtidigt som detär lite jobbigt! Men man måste ju ta tag i sig själv och komma dit också.. BM sa till mig på de senaste besöket att jag måste röra mig mer.. haha

Evamy - i väntan på bebis!
2008-10-16 19:18:53 http://annlouise.blogg.se/

Du är så himla fin! :)

Ann-Louise [En bulle i ugnen]
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: