Mat, socker, gi och vikt.

2009-04-19 16:26:42 ♥ Vardagsliv

Funderar nu på om det ska bli lite GI för oss nu fram tills vi åker utomlands, men måste ju bli GI light eftersom jag fortfarande ammar och tänker fortsätta med ett tag till. Man kan ju inte utesluta kolhydrater helt då.
Man bör inte gå ner alldeles för snabbt undertiden man ammar, helst inte mer än 1kg veckan och det låter ju alldeles lagom :)

Nån som ammat och gi:at sammtidigt? Jag har gi:at tidigare och gillar det massor och det är så lätt och gott :D

Mina 22 gravidkilon försvann på 2månader men sen tog det stopp och bara 1 till har försvunnit, men sen har jag ju tryckt i mej massa onyttigheter senaste tiden. Så egentligen "borde" man gått upp istället för ner, så det tackar vi amningen för ;)
Men man vart ju lite bortskämd med att rasa sådär i vikt och nu vill man ju att det ska fortsätta så haha.



Fast jag tror jag bara behöver skippa allt socker så går det nog rätt fort ändå att tappa vikt.
Därför är det tur att man inte är så mycket för att äta fikabröd utan bara baka, det får ligga i frysen och vänta på att andra ska äta upp det :) Så imorgon börjar det en sockerfri period. Jisses vad sur jag kommer vara nu dom första dagarna, man är ju så j*vla beroende av socker :S.



Kommentarer
2009-04-20 05:34:54 http://flixxan.blogg.se/

Åh. Gött! Någon som är likadan som mig!! Jag gillar att baka men inte att äta..försök få någon att tro på det när man som jag är överviktig? nä..just de.. dom tittar på mig som om jag vore ett fån.





Men jag har chipsmage och dålig äta-mat-disciplin. INTE kak-mage faktiskt. Haha.



Ha det tokgött! /flixxan

Flixxan aka Geliz
2009-04-20 08:57:15 http://alicegrodan.blogspot.com

vänta med bantningen medans du ammar och utesluta bara det extra onyttiga om du vill vara lite onyttig. Jag gick ner när jag slutade amma.

sarah
2009-04-20 15:11:43 http://suzilemon.blogspot.com/

Jag har också blivit sockerberoende.

Nästan alla mina 32 kg har jag gått ner, jag har 2 kg kvar men jag har inte brottom.



Fast jag borde sluta äta så mycket godis som jag gör innan jag slutar amma för annars lär jag bli tungviktare igen, haha!



Kram kram!

Sussi
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: