Det gick ju okej.

2009-01-19 16:52:11 ♥ Chloé

att laga mat, körde på en snabb middag bestående av spagetti och köttbullar.
Köttbullarna hann bli klara, spagettin han koka halv färdigt, sen vaknade någon arg som ett bi :)
Bara att plocka upp och vyssa lite, men ville inte riktigt somna om igen.
Så att försöka hälla av vattnet från spagettin går ju inte med bara en hand :) _Det vart till att fiska upp spagettin istället haha. Visst kunde jag lagt henne i vagnen den stunden, men då hade hon blivit arger igen och det hade tagit ännu längre tid att försöka söva henne igen.


Men nu har jag fått mat i magen och är nöjd och glad, Chloé med, som så vanligt ligger på min arm och sover haha.

Kommentarer
2009-01-19 16:56:31 http://silvermoon.blogg.se/

haha det där känner jag igen.lyckades fixa lasagne en gång med Elias liggandes på armen..nuförtiden har jag min barnvakt, babysitten..han älskar o sitta i den tack gode gud för det =) kram

Heidi
2009-01-19 17:30:36 http://tuffloysan.blogg.se/

Känner igen det där.. är ganska frustrerande när man själv inte hinner laga å få i sig nå mat. Då orkar man verkligen inte med nåt. Jag brukar vara såå tacksam dom ggr man har rester kvar sen dagen innan, som man bara kan värma. Skulle egentligen köra storkok av någe så man har. Tur du har hjälp bara tvärs över gatan iaf, om det inte funkar själv alla ggr.

TuffLoysan
2009-01-20 06:59:33 http://detriktigalivet.blogg.se/

Tips, laga mat på kvällen innan när sambon är hemma eller typ på helgen så det bara är att köra i micron när du är själv. Första tiden ensam hemma vet jag inte hur jag skulle hunnit äta annars :-)

Mia
2009-01-20 12:40:33 http://meandpeanut.blogspot.com

Mm jag känner igen det där. Förstår inte varför de alltid envisas med att vakna när man antingen håller på med maten eller precis ska sätta sig att äta. Éomer är iofs väldigt snäll och tyst, kan lägga honom i babysittern och han har det ganska bra. Såvida han inte vill byta blöja för då är det kört! ;) Ska nog inviga min bärsjal snart.



Tack för kommentaren om namnet! Jag tycker att Chloé är ett jättefint namn, och har själv varit inne på det om jag skulle få en tjej!

Maria
2009-01-20 13:06:12 http://tuffloysan.blogg.se/

Har för mig att du skrev innan hon kom ut att du hade gjort matlådor och fyllt upp frysen med? Jag läste på nån sida att det var en bra sak att göra i slutet av graviditeten, efs man kanske inte alltid varken hinner eller orkar laga mat i början av mammalivet.



Det där att laga mat innan sambon jobbar har jag testat nån gång.. men man är för lat och orkar inte förbereda hahaa.

Annars kan man juh ha lite kraftigare fika hemma också, som går lätt att fixa. Så man iaf får i sig nånting om man inte hinner ställa sig och laga mat.

Det är lite av en konst det här, att vara mamma. Gäller att lära sig olika knep =)

TuffLoysan
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: