Graviditeten.

2009-01-18 21:09:20 ♥ I väntan på Chloe

När fick du reda på att du var gravid? 7 maj 08
Blev det en chock? Ja jag vart super chockad och stod bara och skaka med testet i handen. Trodde inte att det var sant.
Hur gammal var du?
22år men 23 en månad senare
Hade du mycket halsbränna?
Ja, galet mycket. Räddningen på slutet vart omeprazol. Underbart!
Spydde du mycket?
Ja massa i början, som inte gav med sig förren v19
Hade du mycket foglossning?
Det med ;) Men det gick över när hon fixerade sig. Har fått tillbaka lite nu när hon är ute. Men inte alls sådär döds ont som under graviditeten. Nu känns det bara när jag lyfter tungt eller står för länge.
Ditt sf mått som störst?
Jag skulle till BM samma dag som jag åkte in till BB, så jag vet inte vad det låg på då. Men i v37 låg det på 35.
Har du fått bristningar?
Japps på magen men dom syns inte så jättemkt nu som när magen var utspänd.
Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Först var jag helt 100 på att det var en tjej, men sen började nästan alla säga att dom trodde det var en pojke så tillslut trodde jag också det. Men sen gjorde vi ett köns UL och såg att det var en tjej :).
Vad hoppades du på?
Jag hoppades på en tjej, fast man igentligen inte får ;).
Gick du över tiden?
Njett, jag hade inte planerat att göra det heller hahaha.
Födde du för tidigt?
Nej det kallar jag det inte heller, hon kom 1vecka innan planerat
Hur var förlossningen?
Spännande, hemsk, intressant, mysig, fruktansvärd och alldeles underbar :) Blandade känslor där :).
Blev du sydd?
Yes, men hur många stygn vet jag inte, bara att det var utvändigt och invändigt och att det tog lååång tid att "laga".
Dragen med sugklocka?
Nej, jag hoppades på det ett tag, för det var sååå jobbigt att krysta.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
Under sista stunden när hon skulle ut tyckte jag hela rummet var fullt av folk. Då var vi nog 7stycken med mig och Darling. Annars var det mest bara jag och han.
Hade du någon nära med dig?
Ja min superduktiga karl.
Vilket BB födde du på?
Uppsala akademiska sjukhuset
Hur stor var bebisen?
3400g och 49cm.
Blev det en pojke eller flicka?
Flicka
Vad fick hon heta?
Chloé
Var allting värt det?
ABSOLUT! Jag vill göra om det imorgon ;)

Kommentarer
2009-01-19 13:24:07 http://malinsmix.blogg.se/

Du har blivit nominerad, kika in i min blogg och välj ut dina mamma favvisar du med!!

malinsmix.blogg.se
2009-01-23 21:52:36 http://writtenfiction.com

Nu stal jag denna listan ;) hoppas det inte gjorde något

Sofia
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: