jaha...

2009-01-30 02:17:01 ♥ Chloé

sitter och gungar med chloé i selen.
Hon har haft 2 nätter till nu med gall skrik/magont. Gissar att det nog kan vara en smula kolik, hon kanske ärvde det av mig?
Hon är iallafall riktigt känslig på vad jag stoppar i mej, så imorgon börjar jag med mjölkfri kost för att se om det hjälper..
Så lite tips på vad man kan äta som inte innehållar mjölk skulle sitta fint :) Det känns som att det är mjölk i allt :S

Det är riktigt plågsamt att se henne ha så himla ont, tårarna bara rinner på henne :(.
Men stoppade henne i selen och börja vandra runt, då somnade hon direkt och sov nästan 2timmar. 
Fortsatte så tills det var skift byte vid 3, då åkte darling en sväng med henne i bilen.
Det gick väl okej, hon var tyst så länge han körde. Stannade han nån minut så skrek hon igen.
Men somnade till slut och sitter nu i babyskyddet och sover. Ser helt utslagen ut stackarn!

Imorgon blir det nog vårdcentralen för pappan, skulle gått jag med. Men mitt onda i bihålorna har nästan släppt helt och febern gått ner. Nu har jag istället fått magknip och helt slut i magen, inte konstigt att Chloé också har ont om tom jag känner av det. Man kan ju undra om man ska gå igenom alla sjukdomar påengång?

Men en sak är iallafall säkert, man får helt sjukt mycket energi som föräldrer.

Nu väntar jag på att mamma/mormor ska vakna och höra av sig.
Tänkte att hon kunde "barnvakta" henne några timmar så jag får sova bort min förskylning helt.
Har pumpat ut mjölk så hon förhoppningsvis borde klara sig ett tag..

Kommentarer
2009-01-30 08:15:08 http://annlouise.blogg.se/

Krya på dig!



Och så hoppas jag att den mjölkfria kosten kommer att göra susen för Chloés mage. Ska hålla tummarna. Kramelikram :)

Ann-Louise [En bulle ur ugnen]
2009-01-30 09:18:16 http://nindo.blogg.se/

Ja det är så kul det där med energin.

Man är förmodligen så förbannat trött att man skulle kunna somna ståendes, men något gör att man ids inte ens tänka efter hur man mår.

Ibland glömmer man att äta på flera timmar, kroppen säger inte ens till att man är hungrig!

carro - bloggar om dottern tilde
2009-01-30 09:40:35

Ja det är inte lätt det där med mjölkfri kost.. finns inte så mkt.. fick själv utesluta allt med mjölk ett tag å då fick det bli "ren" mat.. kött,, kykling,, ris,, potatis,, sallader,, å falukorv. Man får verkligen lusläsa varje innehållsförteckning. Men det är värt att testa för att se om d hjälper. Vi gick även på akupunktur för kolik med positiv effekt,, så d kan jag varmt rekommendera. Finns dock bara ett fåtal i svergie som får göra d på spädbarn. Finns i stockholm. Hoppas det ger med sig snart för lilla Chlóé.

2009-01-30 10:22:08 http://thegirlwho.blogg.se/

Hoppas du får vila ut några timmar,och hoppas Chloé blir bättre!

Jenny J
2009-01-30 10:23:27 http://thegirlwho.blogg.se/

Svar på din kommentar på min blogg med:Ja tack,det skulle jag vara intresserad av :)

Jenny J
2009-01-30 11:55:00 http://suzilemon.blogspot.com/

Du måste ta bort mjölkproteinet i 2 veckor för att se om det ger resultat.

Mjölkproteinet tar lång tid för kroppen att bryta ner.

Mjölk finns i mjölk(dah), grädde, cremfreish, gräddfil, ost, choklad, kakor, yoghurt, vissa godisar.

Du kan köpa havremjölk om du måste ha mjölk.

Glöm laktosfria produkter för det är inte laktosen bebisen är allergisk mot.

Det är bara att börja läsa ingredienserna på allt du köper nu. står det mjölkpulver, skummjölk, mjölkprotein osv så kan du inte äta det.

Du får inte slarva för då kan du lika gärna låta bli för Chloés tarmar måste få bli helt fri från mjölken och vila upp sig.



Lycka till, Elias får inte prova på mjölkproteinet förens han blir ett år.

Du kommer snabbt in i vad du får äta osv.

Man går ner i vikt också, haha!



KRAM!

Sussi
2009-01-30 14:28:32 http://tuffloysan.blogg.se/

Jobbigt om det är kolik =/ Jag hade det när jag var liten så jag var nästan helt säker på att sonen skulle få det, men han/vi slapp.



Men när jag var liten och hade kolik så fick mamma och pappa gå ut med mig i vagnen på nätterna. Då somnade jag gott. Det var iofs på sommaren, så det är juh lite annorlunda mot för nu. Men annars hade du fått mkt gratis motion av det =) Men kanske inte så kul att gå på nätterna när det är mörkt och kallt.

TuffLoysan
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: