Igår och idag.

2009-11-22 19:29:45 ♥ Vardagsliv

Ja det vart väl en ganska sen kväll igår ändå, pratade med lillasyster rätt länge i mobilen.
Sen var det dax att sova men väntade på att mannen skulle ringa upp.


När han ringde hörde jag att det skulle bli en sen kväll för honom och att han inte skulle må vidare bra idag.
Precis när jag gick och la mej vaknade Chloe, och sen bökade hon några timmar innan hon ville somna om igen.
Vaknade av minsta lilla och jag har fått hosta, sån där jättejobbig torrhosta. Plus att det kom en smula feber och frossa där på kvällen, men som tur var har släppt idag. Men ja iallafall så såfort jag hostade så vaknade hon och vart ledsen och arg. Ååhåhåhåå och jag var såå trött.

Tillslut somnade hon och jag, i 30minuter sen kliver pappan innan för dörren. Som tur var så väckte han inte skruttis, men mej! Han han väl ligga i sängen nån minut innan han vinglande iväg på toa, ja ni vet lite för mycket att dricka. Sen tog det 2timmar innan jag somnade om igen. suck suck.

Som tur var så sov ju iallafall Chloe tills kvart över nio imorse. Men jag har vart lagom seg idag och kännt att min förskylning inte alls blivit bättre utan det känns som den är påväg tillbaka igen.
Mannen har legat på soffan och typ sovit halva dagen, så han har väl inte riktigt legat på plus idag.
Iallafall nu när man är sjuker och Chloe bråkat natten..

Nu är jag ju gravid, men annars hade jag också blivit kalasfull för att då får man tydligen ligga och sova flera timmar mitt på dagen ;)


Kommentarer
2009-11-22 21:44:08 http://evamys.blogg.se/

Alva sliter också av pälsen :P Men Battis lägger sig där ibland när hon somnat ;)



Ja, jag börjar upptäcka nu att 74 börjar bli korta i benen. Och man måste ju önska stora storlekar också eftersom jul och födelsedag är så nära, dröjer ju typ 1 år till nästa gång dom kan önska sig. Till skillnad om dom hade fyllt år på sommaren..

Evamy - livet med Alva och hockeyspelarn
2009-11-23 07:57:54

Visst är det orättvist :-S

2009-11-23 10:43:49 http://thewife.blogg.se/

Vi kan inte ta bort någon sida på hans säng.. Har en gulliver från IKEA. Och vi kan ju inte byta säng än på länge. Även om han är extremt tidig i utvecklingen fysiskt är han fortfarande bara 10 månader i skallen så.. Ja, det blev ju svårt det här! :D

Wifie
2009-11-23 11:39:31 http://thewife.blogg.se/

Hur då? Alltså, allt är ju ihopskruvat liksom! :O Det är ju inte så att man ens kan sänka ner en sida..? Våran säng är jättegammal också, så det kanske har med saken att göra..? Jag får nog ta och inspektera sängen helt enkelt.. Jag hade köpt en till spjälsäng om jag var ni. :P Mycket enklare.

Wifie
2009-11-23 19:39:57 http://onechicmama.blogg.se/

ja du har så rätt i att det är den silvriga vi har, hihi- var lite snabb där med tangenterna och tittade på bokus hemsida och blandade ihop den med den blå. för den silvriga som vi har är från 0 till 6 år =) trevlig kväll!

Erika
2009-11-24 08:35:54 http://thewife.blogg.se/

Ja men har du sett! Så man skruvar alltså bara loss ena sidan då. Gud vad praktiskt. :) Då behöver vi ju inte köpa någon ny säng på länge! :D Och Alfon får ett nytt spjälskydd. Alla är nöjda. :P

Wifie
2009-11-24 18:47:30 http://feztis.blogg.se/

Jag hade blivit arg på min karl om han låg och sov halva dagarna ;)

feztis
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: