Syskonvagn

2009-11-02 18:16:49 ♥ I väntan på lillebror

Vi kommer ju införskaffa en syskonvagn sen längre fram när det börjar närma sig.
Men känner att det är lika bra att börja spana på det nu, så det blir rätt påengång och sen eftersom man kanske är en smula kräsen :)
Finns ju inte direkt så många syskonvagnar att välja mellan.

Än så länge så har jag dessa på toplistan..

Ett måste på vagnen är svängbaraframhjul, kunna vända barnen både mot och från mej.
Vagnen får helst inte vara för tung och klumpig.


Teutonian är nog favoriten
Firstwheel tycker jag var snygg och bra att man kan vända sittdelen lite hur som helst även om man har babydelen. Fast alldeles för små hjul i fram.
Urbanjungle är jag ju jättenöjd med som singelvagn, men vet inte riktigt om jag vill ha deras syskonvagn.
För då måste jag ju vända den minsta bebisen så tidigt eftersom liggkorgen är så liten. Sen tycker jag inte att den alls är lika snygg som singelvagnen.


Ni som har syskonvagn vad har ni?
och har ni några tips på andra?



Kommentarer
2009-11-02 19:53:27 http://www.tessisliv.blogspot.com

Jag skulle utan att tveka välja Uj duon, helt klart! Den är både smidigast och snyggast.

Tetuonian är stor och klumpig, tycker jag.



Har du vart och kikat och test kört dem i butik, tror det är bra att se och klämma på dem live :-)

Vilken färg ligger på topp ?

tessi
2009-11-02 20:04:21 http://www.tessisliv.blogspot.com

Vad hade ni för vagn till Chloe? Jag är inne på min 5:e och Tuva är född i april 08 ;-)

Är vagnskåt och helt tokig i vagnar.

Skulle jag köpa syskonvagn skulle jag köpa en uj för snyggheten och smidigheten och en P6T för smidigheten när man ska åka kommunalt. ;-)



Jag gillar även bruna vagnar, lite roligare än svart men ändå lätt att matcha ;-) Och röda, rött är alltid fint :-D



Du kör uj nu? (och har kanske gjort hela tiden ;-)) Färg ?

tessi
2009-11-02 21:30:54 http://evamys.blogg.se/

Vi har ju en teutoniavagn nu, så jag tog en sån broschyr på babyproffsen sist vi var där. Läste om syskonvagnen då och jag älskade den redan då :P haha.. Den verkar smidigast utav dom jag tittat på. Du vill inte ha en som är smal? Typ där dom sitter som tåg? På babyproffsen såg jag en som heter iCandy, den såg superbra ut och så kan man göra om den till enkelvagn med, utan att det såg konstigt ut!

EVAMY - livet med Alva och hockeyspelarn
2009-11-03 07:53:57 http://thewife.blogg.se/

Jag skulle köpa en Phil & Teds men av dessa skuole jag välja Teutonian. Just för att kunna ha dem mot mig, och för att den vänstra vagnen har så små framhjul!

Wifie
2009-11-03 10:46:12

Hade en Babytravel till mina två. Har drygt 2 år mellan så när det blev dags för sittvagn bytte vi till enkelvagn och ståbräda för jag vill arbsolut inte ha minibebis framåtvänd.

Skulle jag ha båda i sittvagn skulle det optimala vara en där man kan ha sittdelarna i olika riktning, alternativt att båda måste åka bakåtvänt.

Vi gillade Teutonian mycket när vi varlde men den var alldeles för bred för våra dörrar.

2009-11-06 07:51:05

Hej söt! Det är verkligen skitsvårt med vagn, och väldigt dyrt om man ska köpa ny. Jag är ganska säker på att jag vill ha en Emmaljunga och vi är nog överens :-) Vad hade ni för vagn till Chloé? Är glad för atta tips och synpunkter jag kan få :-) Många kramar till er!

Jag funderar på en babytravel då bebis kommer till nyår;)den verkar smidig för att vara syskonvagn sägs det.

Petra
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: