Fredag.

2009-10-30 18:03:18 ♥ Vardagsliv

Kan bli väldigt intressanta diskutioner om vaccinet, jag tror nästan att man får gå på sin egen magkänsla.
För alla har ju en poäng i det dom säger. Ena stunden är jag helt säker på att jag inte tänker ta den nästa så vill jag ta den. Aah jag vet inte, ska på inskrivning på tisdag hos barnmoska, så ska diskutera lite med henne vad hon säger.
Min andra läkare tyckte inte att jag skulle göra det. Varför ska alla tycka så olika?

Idag har vi inte gjort mycket alls, vaknade med halsont men efter en tripp till apoteket och mirakelmedicin så är det nu borta. Vart sent igår då jag hade vänner här fram tills mitt i natten, vi hade ju härliga diskutioner om öppnaförskolor och svininfluensan haha. Så idag har man vart trötter och haft härliga humörsvägningar.
Nu blir det snart mat och ett avsnitt av desperate houswives, sen tror jag faktiskt att det blir sängen och fortsätta med nya boken. Har äntligen kommit igång och börja läsa massa igen, det tackar vi bönan i magen för.
Koncentrationen har blivit något bättre :)


 

Har iallafall haft fina två dagar med lillasystern ♥, blivit väldans mycket mums att äta, promenader, presenter till Chloe och bara umgåtts. Härligt! ♥

 


Kommentarer
2009-10-30 19:22:07 http://salkert.se

msn?

Johanna ♥ Minna
2009-10-30 22:52:28 http://sandlada.blogg.se/

Personligen tycker jag att den lilla, minimala risken för biverkningar är värd att ta, när man jämför med troligheten att faktiskt bli sjuk i svininfluensan och bli allvarligt sjuk, särskilt som gravid då man inte leker med bara sitt liv och dessutom tillhör en riskgrupp. Har du läst detta? (http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/article6043105.ab)



Vad sa din andra läkare, varför tyckte inte han att du skulle ta den? Av ren nyfikenhet, inte för att argumentera. Tycker det finns så mycket blaj om vaccinet, t.o.m. massa vårdpersonal som inte har sina fakta rätt för sig utan har läst något på nätet, som har citerat något helt annat osv.. En miss som socialstyrelsen och läkemedelsföretaget gjort är att inte ha gått ut med lättförståelig information om vad vaccinet innehåller och hur det har gjorts och vilka tester som gjorts. Nu måste man söka rätt på information själv och det finns så många felkällor på internet så att man vet varken till höger eller vänster.



Slutligen i alla fall, jag kommer att ta vaccinet.

Strumpan & Co
2009-11-01 18:52:24 http://thewife.blogg.se/

Vilken snygg lillasyster du har! :D Och ett väldigt vackert barn också förstås. ;)

Wifie
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: