Intressant.

2010-04-16 08:09:02 ♥ I väntan på lillebror

Kul att ni svarar, ni som inte gjort det kan gärna fortsätta :).
Verkar vanligast att det startar på kvällen/natten, tror det var 1? som det startade senare på morgonen för.
Undra varför det är just så vanligt då? Är det för att man är avslappnad eller utvilad?

Min dröm denna gång om hur förlossningen ska starta är att jag går upp där runt 3 för att leta upp chloes napp som hon lyckats kasta ur sängen i sömnen. Ger henne den och går på toa just då går vattnet samtidigt, supersmart ;)
Skulle vara väldans bra om det vart så ju, då är ju alla hemma och man slipper jaga runt på alla.
Chloe ska vara hos mormor undertiden vi är borta, hon bor ju rakt över gatan så tänk vad behändigt om hon skulle vara hemma och inte inne i Uppsala och jobbar :). och om mannen kunde vara hemma och inte nere i gruvan utan mottagning.

Mannen är helt säker på att jag ska föda typ imorgon och att det kommer att bli i bilen hahaha.
Han har drömt det flera gånger, men nej tack du! Här blir det inga bilfödslar och jag kommer garanterat gå över tiden denna gång :)

Kommentarer
2010-04-16 13:11:38

Mitt började ju halv 2 på natten som jag skrev i förra inlägget, just när jag skulle sätta mig ner på toan för att kissa :P Tyckte faktiskt de var ganska bra :)

2010-04-16 17:35:56 http://monaw.blogg.se/

Hej när jag fick min dotter så startade förlossningen vid 04 på morg och när jag fick min son så startade den vid 15 på eftermiddagen.

Ha en trevlig helg

Mona
2010-04-16 18:08:49 http://sandlada.blogg.se/

Åh, tycker sista tiden är så spännande! Att hela tiden undra och vänta på när det sätter igång, leta efter tecken och försöka (!) ladda upp ordentligt med sömn och mat. :-D



Hur lång tid tog din första förlossning? Det sägs ju att andra barnet kommer lite tidigare och snabbare. Jag är faktiskt rätt övertygad om att nästa barn kommer komma i hallen, för jag födde dottern 10 dagar innan BF och från att det började göra ont så att jag hade övervägt att åka in till sjukhuset, till att hon var ute, gick det väl 2 timmar. :-0

Strumpan & Co
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: