v26 (25+3)

2010-02-17 20:02:58 ♥ I väntan på lillebror


(linnet är något smutsigt jag vet, men inte lätt att baka och inte skita ner sig när magen också vill vara med på bänken hahahaha).

Detta kort är taget i v26 med Chloe, tycker ni att det är någon skillnad nu mot då?

 

 

 

Vecka 26

Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i till exempel vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna. Om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln. Det är inte ovanligt att du får ryggproblem och måste vila mer. Be din partner om massage, avlasta genom att ligga på golvet med underbenen på en stol.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer och lungorna utvecklas. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Mina egna ord:
Förra veckan tyckte jag ju att jag inte såg gravid ut längre, men nu gör jag det igen haha. Tror han bara hade vänt sig inåt. För nu lever han om och bökar på som vanligt och magen växer igen. Känner mej dock mycket större än med Chloe och funderar på hur detta ska sluta innan det är färdigt. Dom i min närhet tycker också att magen är helt annorlunda denna gång både i storlek och form. Så det stämmer nog det där att man får olika mage beroende på vad man väntar haha. Illamåendet och kräkandet kommer och går fortfarande, det kan vara bra 1-2 dagar och sen sätter det igång igen 1-2 dagar. Sen är det väl andra vanliga krämpor som halsbränna, foglossning, ryggvärk, kramp, myrkrypningar, galna humörsvägningar m,m. Men trotts det så mår jag faktiskt bra ändå :)


Kommentarer
2010-02-17 20:58:40

Ja, jag tycker det är skillnad på magarna. :) Lika fina båda två, men årets är ju lite större! :) Kram från oss!

2010-02-17 21:09:54 http://mcmajjsan.blogg.se/

Den nya magen såg ut som min mage gjorde =) En pojkismage!

Maja
2010-02-17 21:46:52 http://monw.blogg.se/

Hej vilken mage, ser ut som om du snart ska föda. Du är mycket större denna gång. Jag har en dotter och en son men på mig såg magarna lika ut. Men på dig är det helt olika.

Ha det bra

Mona
2010-02-18 06:37:11 http://fourkids.blogg.se/

Du ser ut att ha större mage denna gång...beror nog inte på barnets kön, utan på att det är din andra graviditet:-)

Du är riktigt FIN!!

Tänk om jag kände dig bättre...då hade jag kommit å fikat, Guuuuuud sååå gott allt du bakar låter när du beskriver det.... Hmm...kanske ska ta å åka en sväng till Emma å "råka" plinga på hos dig...man kan ju halka:-D hahahah...

Nä, skojade bara:-) Men berätta gärna var du hittar recepten... Kramar!

Cathy
2010-02-18 06:39:30

Jag har bf 2 juni, så inte långt efter dig.

Har redan en pojke på 2 år i april.

Min mage är nu som din mage med chloe ungefär.

Och förra gången var jag lika stor i v 29 som jag är nu i v 26. Det som är lite skrämmande är att min son vägde 4210g och var 55cm lång och hoppas att lillan i magen inte är större bara för magen e de :P

2010-02-18 06:45:20

De där med formen på magen är annorlund på mig med, förra gången vara min mage mer toppig och ganska låg. Kunde omöjligt se något från baksidan medans denna gången är den mer bred och även högre.

Väntar en flicka denna gången så mina magar har med sett olika ut.

2010-02-18 11:08:31 http://muppsan.com

Vilken kanonfin blogg, hit kikar jag gärna in igen!! Så fin mage!!

Madeleine
2010-03-19 08:50:39 http://andreahansson.blogg.se/

oj vilken skillnad! Finfin mage i alla fall! :)

Andrea
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: