Barnakuten.

2010-06-14 12:02:19 ♥ Chloé

Fick bli ett besök till barnakuten igår kväll/natt. Chloes feber vägrade sjunka en endaste grad trots att hon fått alvedon. Låg stilla på 39.7 och hon hade fruktansvärd klåda på utslagen och låg bara i sängen och var ledsen och sa "ajajajaj". Kom in där och fick tavegyl för klådan och sen gav dom ipren för febern. Det hjälpte som tur var så hon sov resten av natten och morgonen sen när vi kom hem igen. Skönt för henne! 
Idag är utslagen iallafall bättre, verkar inte störa henne längre iallafall och dom syns knappt.
men febern är fortfarande kvar och låg nu på 39.8. Hoppas den släpper snart för nu tror jag att vi är inne på 3dje dagen med feber, om hon nu inte haft det längre utan att man vetat om det.
Så idag har vi mysdag i soffan, vila och bli friska igen :)

Och som tur var så smittar inte nässelfeber
så då behöver man inte oroa sig för att oliver också får det :)

Kommentarer
2010-06-14 12:18:17 http://Www.axdal.se

Men gud vad konstigt. Klart att barn kan få allergi.

Så fort jag använder bamses solskyddsfaktor så får hon utslag!

Och jag fick nässelfeber när jag var ett och ett halvt på grund av allergi mot paprika. Så jag tycker det är konstigt

alexandra
2010-06-14 12:51:00 http://lena82.blogg.se/

Usch vad tråkigt att lilltjejen är sjuk!

Hoppas det ger med sig snart.



När min dotter var liten och fortafarande, så fick vi inte ner feber med alvedon. Bara ipren hjälpte...har ingen aning om varför men så är det.



Kram!

Lena
2010-06-14 17:00:23 http://mammabea.se

Stakarn.. Hoppas hon blir helt frisk snart. Kram

Mios gravida mamma
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: