Lördag.

2010-06-19 22:36:42 ♥ Vardagsliv

Vaknade vid åtta, själva pappan jobbat idag.

Morgonen här hemma kan bli lite små stressig ibland och man önskar att man kunde klona sig.
Både Oliver och Chloe brukar vakna samtidigt, och då vill båda ha ny blöja och frukost genast.
Brukar tillgodose olivers behov först, lättast så eftersom jag kan leka med chloe undertiden så hon är nöjd och glad :) Har ställt in fotöljen på hennes rum så jag sitter där och ammar och kan vara med och "leka" med henne samtidigt. (tips till er blivande 2barnsmammor). Sen brukar han kunna ligga i vagnen eller sängen och filosofera undertiden jag fixar hennes behov, är han kinkig så kan man starta damsugaren så somnar han på 2sec hahaha :D


Iallafall sen efter morgon bestyr vart det promenad till affären med mormor, sen fika, mat och titta bröllop på tv.
Chloe och jag hade lite kafferep och ritade massa fina teckningar (kan vara så att det är jag som ritar mest och tycker det är roligare än hon ;) ) på hennes rum hos mormor, ja hon har fått ett eget lekrum hos mormor. Kanske är det så att dom bor i ett väldigt stort hus för att bara vara två ;). Väldigt bra är det iallafall!


Oliver som vart en hel månad idag har väl inte gjort speciellt mkt mera idag än att sova.
Han gör inte så mycket mera än sover, äter och bräcker. haha ja det är säkert han låter verkligen som ett får ibland :D 

 

Men iallafall så har min skatt vart som vanligt idag, som mormor sa "man ser glittret i ögonen idag". Så skönt att hon verkar vara tillbaka igen, hoppas det nu bara blir bättre och bättre. Inga kräkor idag och hon har ätit som en häst, nam nam hela tiden åt allt :D. Hon har ju lite att ta igen efter 10dagars matstrejk.

 

 


Kommentarer
2010-06-20 08:18:56 http://lyckligaord.blogg.se/

Tänkte lämna lite spår efter mig när jag ändå är här inne och smyger :) En jätte fin blogg,designen är stilren..läsningen är bra :) Hit kommer jag återvända :) Ha en underbar söndag!!

Katja
2010-06-20 11:19:36 http://salkert.se

Oh tack söta!



Hoppas ni får en fin dag!

Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma
2010-06-20 11:47:38 http://esmamma.blogg.se/

Hej, hoppas allt är bra med er. Tänkte bara höra eftersom båda våra barn är jämngamla så har ni märkt någon skillnad i tjejens humör sen hon fick lillebror. Vår stora tjej har blivit lite gnälligare tycker jag speciellt när hon inte får uppmärksamhet direkt, vet inte om det beror på lillasyster eller om det är någon slags förtrotts? man vet ju aldrig med barn...eller är det bara jag som oroar mig lite väl mycket eftersom jag inte kan ge 100% hela tiden till båda barnen...jobbigt det där. Hoppas ni har en skön helg!

Hanna - mamma till två prinsessor
2010-06-20 15:52:34

Hej skulle du vilja va världens sötaste och rösta på mitt bidrag.

Skulle bli jätteglad



http://www.ellos.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=49792&id=201&action=confirm

2010-06-21 07:58:36 http://www.catti.se

Shit vilket heltidsjobb du har! Duktig är du som klarar av två barn så tätt! :)

Katten
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: