....

2010-05-17 16:43:49 ♥ Vardagsliv

Åh vad tiden går sakta..
känns som att man bara går och väntar på bebis nu. Kommer bli långa dagar och veckor (förhoppningsvis inte!) ett tag nu. Men ja det känns som att han borde komma snart, iallafall inom en vecka. Eftersom slemmisen gått och man haft ordentliga regelbundna värkar. Gått med molande värk idag nån timme mitt på dagen men sen inget mera..
Man blir så frustrerad när det bara slutar.. Jag trodde inte att andra barnet skulle hålla på och luras såhär ;)

Som sagt man går bara och väntar nu. Det är också nu man skulle haft massor att göra, men jag har inget kvar på "att göra" listan. Har tom fått mina möbler flyttade, spenderade hela fredagen med att flytta om och fixa. Kan säga som så att jag tänker inte göra om det höggravid iallafall haha. Men bra vart det och Chloe har nu flyttat helt in på sitt rum. Funkar superbra! (bara för att jag skriver så nu så kommmer hon väl vakna 3000ggr i natt).

Iallafall är ruskigt rastlös, vi var hela familjen på öppnis imorse, sen lunch och en sväng ut och gunga m,m.
Men efter ett tag fick vi ge upp och gå in igen, måste införskaffa sommrigare kläder till mej och chloe snarast! Långärmat och svart passar sig inte riktigt nu. Alldeles jättevarma och svettiga vart vi, men så underbart med massor av plusgrader. Letar sommarskor/sandaler till fröken men jag har som vanligt vart försent ute så nu finns det inga storlekar kvar eller några fina som passar knubbiga foten bra. Måste hitta ett par till mej själv också, usch..

Önskar mannen var hemma, så sällskapssjuk men orkar inte socialicera med andra än dom närmaste. Så har du skickat sms, ringt mail eller annat och det tar hundra år innan jag svarar och om jag ens gör det så är det för att jag är just extremt osocial..
Jag känner bara "jaha intresseflagg" hahahaha ;) Eller bara tom i huvudet och vet inte vad jag ska svara.
Fast ja lyssnar gör jag gärna bara jag slipper svara eller hålla samtalet igång haha.

Just nu går mitt lilla hjärta mej på nerverna, hon är sådär supergnällig, klängig och gör allt man inte får göra för att göra sin mamma galen. Typ äter isolering och kastar mina ljuslyktor i golvet..
Sen blir hon sjukt arg när hon inte får göra som hon vill eller när det inte går som hon vill och då gråååter vi och gnäller. Nej usch inte något tålamod idag.. Hon är såhär idag för att hon sov alldeles för kort stund efter öppnis. Hela världen blir tokig för henne då.
Nu vart hon så arg för att hon inte fick trycka på datorn så hon bet mej i fingret haha,
Nej fy nu går vi ut en sväng till och gungar, helt klart är ruskigt bra köp! :)




Kommentarer
2010-05-17 17:23:01 http://hecate.se

Jag har hört nånstans att andra barnet kan vara en riktig luring, upplyftande inlägg av mig va? ;)



Håller dock tummarna för att du snart får åka in och föda barn. Jisses, det känns som det var igår du berättade att du var gravid igen...sjuuuukt s

Maria
2010-05-17 19:10:04 http://psychololita.blogg.se/

men det är ju såå näääära! :D

förbered fotoalbum eller planera dop/namngivelsekort eller baka, kolla förlossningskliniken... haha!

hoppas du slipper gå alltför länge iallafall :)

stina
2010-05-17 19:54:58 http://salkert.se

Precis sådär är Minna, har varit ett tag och jag lääängtar tills det går över.

Hon är onöjd, envis, trotsig, klängig, mammig, krävande, bråkig o.s.v.

Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma
2010-05-18 07:11:48 http://psychololita.blogg.se/

åh vad drygt!

haha ja det är det, fast läänge sedan :P

i vissa vinklar är han inte lik sig själv alls! mystiskt barn det där :P

stina
2010-05-18 09:02:44 http://www.catti.se

Lycka till! :)

Kattens
2010-05-18 12:10:49

Jag vill också bebis ska komma nu, har 2v till bf imorgon. Jag hade inga känningar förra gången jag var gravid. Hade lite sammandragningar ibland men gjorde aldrig ont direkt och ingen "molande mensvärk". En natt bara gick vattnet sen kom regelbundna värkar.

Kroppen verkar inte "öva" något denna gången heller, iaf inte än så länge. Men egentligen är det bara skönt :) Då de förra gången tog 7 timmar från vattenavgång tills han var ute, 6 ½ timmar med värkar så verkar de inte som att de går fortare för att kroppen "övat" och man haft mkt förvärkar.

Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: