Förlossningen med lillebror.

2010-05-21 10:44:35 ♥ I väntan på lillebror

Bråttom ut i världen hade han allt våran lilla bror.
Tisdag kväll vid 22 tiden går vi och lägger oss, 23.00 vänder jag på mej i sängen och hör "poff" i magen och sen var det översvämning i sängen. Verkligen översvämning! Roligt eftersom jag verkligen ville veta hur det kändes när vattnet gick sådär "splash". Jag reagerade med ett chockat läte och mannen som somnat stod upp på två röda och frågade vad det var. "Vattnet!" han sliter av mej täcket och kollar och springer sen och hämtar handukar och sliter bort lakan. Han undrar vad vi gör nu och ja jag vet inte jag känner ju inget mera så jag får väl ringa förlossningen.

Säger till mannen att vi får nog vänta ett tag med att åka in eftersom jag inte har några värkar och att vi kanske får åka in imorgon bitti. Ringer mamma och förvarnar att det kanske blir en bebis snart och hon kommer över. Han går och duschar medans jag ringer förlossningen som tycker vi ska packa väskan och komma in. undertiden jag pratar med dom så kommer det en värk, aj satan!

Sen kör det igång direkt med två minuter emellan och aj fan vad ont det gör. Såfort jag rör mej så kommer det en värk igen så väldigt intensivt var det. Så det var bara snabbt snabbt iväg till förlossningen. Kommer in dit får sitta kopplad i ctg som inte registrerar en endaste värk? Men ja det hade jag ju som dom lyssnar ju på mig, blir undersökt och är öppen 5-6cm. In på förlossningsrum och äntligen lustgas!


Suger i mej för kung och fosterland och sen är det typ svart tills han är ute haha. Hinner inte få någon eda och jag säger då det att jag kommer inte göra om det igen utan. Tycker jag knappt han komma in där på rummet fören det börjar trycka på och det är dax att krysta. Hjälp vad ont det gjorde denna gång jämfört med Chloe då jag var helt bedövad där nere (eda). Henne tog det knappt 20minuter att krysta ut nu tog det nog lite mer än 30, så inte så jättestor skillnad men just då kändes det som en evighet. Vet att jag tänker att det känns som att vara brutal hård i magen och sen inte ha bajsat på några veckor haha. Sista krystningarna får dom hålla fast mej i sängen då jag försöker ta mej därifrån. Trycker nästan sönder handen på stackars barnmorskestudenten :). Hans hjärtljud går också ner så får andas syrgas genom slutet. Men sen 02:31 så flyger han ut, den känslan när bebisen kommer ut och trycket släpper, åh den bästa känslan i världen tror jag allt!

Så 3.5timme från att vattnet går i sängen så har jag våran lilla(slemmiga)bror på bröstet, underbart! ♥


Vart några stygn sydda efteråt men sprack tackolov inte alls lika mycket denna gång.
Känner mej sjukt pigg och fräsh nu efteråt och har inte speciellt ont någonstans. Svanskotan var den som gjorde ont och sen hemska eftervärkar. Men inget som några värktabletter inte hjälper mot. Men annars helt jättebra, funderar på om kroppen missat att jag fött barn?
Tidig hemgång vart det för oss och vid 11 lämnade vi förlossningen. Jätteskönt att komma hem och att allt gått så bra och fort. Men ja jag har hellre en förlossning på 16timmar (som med storasyster) än en på 3.5timme. För det gick alldeles för fort och var alldeles för intensivt. Såfort någon rörde vid mej så framkallade det en värk så några utbrott på mannen och barnmorskor vart det ;)

hmm ja det var nog det jag kommer ihåg, är det något mer ni vill veta fråga gärna :)


Kommentarer
2010-05-21 11:04:14 http://hecate.se

Åh spännand, men jisses vilken fart :)



Det där med ctg är lustigt, den reggade inga värkar för mig heller ...känns som en pålitlig apparat^^



Jag fick föda utan eda för jag hann öppna mig fullt innan jag tyckte det gjorde så ont att jag behövde. Sen hade jag värkstimulerande dropp, ingen hit med krystvärkar som du säger. Fattar inte de som menar att krystvärkarna är en befrielse.

Maria
2010-05-21 13:44:55 http://psychololita.blogg.se/

.......wow!

jag vill också föda barn igen! :D

stort grattis igen, och vilken tur att det inte framkom komplikationer, trots att det gick så fort!

stina
2010-05-21 16:51:11

Härligt att läsa! Skönt att du mår bra, kroppen är fantastisk :o). Må så gott hela familjen så får vi ta och ses i sommar! Kram till er alla. /Johanna

2010-05-21 17:37:36 http://thegirlwho.blogg.se/

Oj,ja det gick fort!!Men skönt att du och Oliver är välbehållna och att ni slapp ligga kvar så länge :)

Visst va det väldigt O-skönt utan bedövning?Hann inte nån bedövning alls med Freja,så kändes som en medicinboll skulle ut!I höst vill jag prova eda! :D



Kramar på er

Jenny

Oj, låter som det gick undan!! Jag är jätterädd att det ska gå så snabbt för mig denna ggn också, tog ca 10tim med Abbie och dom brukar ju säga att man ska halvera tiden (men för dig gick det ju MYCKE snabbare än så). Skönt att allt gick bra iaf. Grattis igen och jättefint namn ni valt (blev ett svensk/engelskt namn som du ville :) ). Kram

madde
2010-05-21 22:57:42 http://evamys.blogg.se/

Ja dom säger ju att det går fortare med andra barnet! Jisses vilken skillnad ;)

Undra hur det kommer gå för mig med lillasyster, tog ju bara 6 timmar med Alva!

Evamy - mamma till Alva och bebis i magen
2010-05-22 00:15:00 http://fourkids.blogg.se/

Håller verkligen med dig om att en längre förlossning är att föredra, om man fick välja!! Då hinner både kroppen å psyket med på ett annat vis, det är grönjävligt när de blir så intensivt!!---MEN vilken underbart fin pojke ni fick!!!

Cathy
2010-05-25 13:42:46 http://enburkrussin.se

hej ehj..

grattis igen ..:)



vilken ursöt liten kille.. Låter lite som min andra förlossning fast min gick på 1 timma och 45 minuter.. :)



Oliver är ett mycket fint namn och passar han tycker jag, han var verkligen jätte fin.. Lik sin stora syster va?



Hoppas allt funkar fint för er, KRAMAR

Mamma Russin
2010-07-15 21:58:59 http://saratilling.devote.se

Härligt med snabb förlossning. Min gick på 4 timmar från första värken så är väldigt tacksam =)

sara - mamma till wilda
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: