Blogg enkät

2008-04-02 17:29:54 ♥ Vardagsliv

Fick en ganska intressan enkät i uppgift att fylla i från Babbi.

01. Hur länge har du bloggat?


För allmänheten j*vligt länge.
2000 började jag blogga på Lunarstorm.
Bloggen innan denna på Wordpress (nu mera låst) oktober 2006
Här ifrån november 2007

02. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

Jag fattade inte vad det var för något. Sen när jag gjorde det tyckte jag att det verkade som en kul grej och startade min egen.

03. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Det var Catya, fortfarande stor favorit.


04. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Att jag var väldigt mycket 14år.

05. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Jag bevakar 35st bloggare på bloggkoll haha. Bloggbesatt svar ja!

06. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

Dom flesta är dagboksbloggar, kanske 5av dom är ämnesbloggar inom inredning och mode.

07. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Rapeme.blogg.se


08. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Sarah: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/

09. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Jag vet faktiskt inte, men bra gissar jag eftersom dom läser den och på så sätt kan hålla reda på mej ;)

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Det vet jag inte heller, men det tror jag nog. Varför vara någon annan när man kan vara sig själv? ;)
Kanske att jag inte är lika öppen irl som här.


11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag skriver bara det som känns bra. Jag har nog inte satt nån speciell gräns, jo att inte lämna ut info om mina nära och kära.

12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Saker som kan skada andra i min omgivning eller göra dom upprörda/ledssna.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Va jag vet inte, fattar inte riktigt frågan.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Ja absolut, beroende på vad personen skriver om då såklart.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nä det har jag inte men jag har några jag önskar jag kommer nångång. Som Anna och Sarah :)


16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Ja det tror jag faktiskt. Men synd.

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nej jag har inte fått några elaka kommentarer ännu. Men jag tror att jag skulle bli lite sårad om nån var elak.


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar

Ja i min förra var det väl vissa saker jag ångrar jag skrivit, fast det är fel ord. Ångrar gör jag inte att jag skrivit men att vissa läst det.

19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Att det är svårt att få ut hur seriös man är i det man skriver. Vissa gånger är man bara väldigt ironisk och det kanske inte alla förstår. Det kan vara svårt att få fram känslor i det också. Svårt att förklara. Sen att det är j*vligt beroeende framkallande.

20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Ja det gör jag. Sättet att skriva har förändrats, för det gör det hela tiden.


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?

Ja absolut vi är redan där på många plan.

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

Det är ett sätt att få ut saker som cirkulerar runt i huvudet, ha koll på vad man sysslar med och vad man ska göra. Som en kalender typ.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

Ett j*vligt skoj sätt att följa andra människor och se hur dom lever typ. Snoka runt på andra ja typ sånt dära. Plus att man får mycket bra tips på saker och ting.


24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Catya, Sarah, Anna, Angy, Bloggberoende


Kommentarer

Kul att du svarade, intressant läsning :)

Gabriella
2008-04-02 19:07:52 http://hittaida.blogg.se

Vilken het header du har :)

Ida
2008-04-02 19:52:23 http://pyttis.blogg.se

hej gumman, vill du att man svarar på enkäten här i kommentarerna?
kram!

anna
2008-04-02 21:14:22 http://catya.blogg.se

tack sockertop
jag har nu kämpat mig igenom hela listan :)

puzz babe

catya

jag gör den.. men kan jag få vänta nån dag med publicering?

kram och jej.. vi ÄR ju toklika!!snygg bloggen blivit...

..:Sarah:..

äh jag gjorde den direkt=)
ligger ute nu

..:Sarah:..

Fan vilen bra lista=)
och jag blir som smickrad av att läsa din.. en shopping i uppsala kankse nån gång:-)

ha en toppen dag!!

PUSS

...:Sarah:..
2008-04-03 14:26:59

det var så fint på lunarstorm. kommer du ihåg när det bara var du och jag som hade det och var tvungna att göra allt så vi fick maxpoäng varje dag! det var tider det. PUSS!

2008-04-03 14:51:52 http://carpeAnnah.blogg.se

Ja jag saknar lunar tiderna :)
Dom var härliga i datarummet på högstadiet iih.
Saknar dej med!
PUSS

Annah
2008-04-03 23:35:10 http://pyttis.blogg.se

nu har jag svarat! kram!

anna
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: