Storleks funderingar.

2008-08-20 18:34:00 ♥ I väntan på Chloe

Sitter och spanar lite bebis kläder.
Känner att jag vill fylla på bebis utbud lite mera innan h*n kommer.
Men det där med storlekar? Ska man köpa 50, 56 eller kanske tom 62?
Det kan ju vara en jättebebis på 4-5kg som kommer ut, men även också en pytteliten.
Man vet ju inte? Tänk om man kunde ringa framtiden och fråga, vad det blir för kön och hur stor h*n kommer vara.
Könet får vi ju visserligen reda på snart men inte vad man ska köpa för storlek.
Sen hur "mycket" behöver man ha?
Man kan ju visserligen handla sen när bebis tittat ut men vadå man vill ju iallafall ha kläder hemma så inte det första man behöver göra är en shoppingrunda :).

Vad har ni handlat innan? Storlekar och vad?

Lindex har superfina barnkläder, som denna sparkdräkt i velour :)

Kommentarer
2008-08-20 19:04:47 http://evamys.blogg.se/

Jag har också hittat jättefina kläder på lindex, hur söta och mjuka och goa somhelst! Det där med storlekar tycker jag är svårt med, men man får väl plocka på sig lite av varje? Nån gång växer dom ju i de ;)

Evamy - livet i väntan på bebisen
2008-08-20 20:33:54 http://annlouise.blogg.se/

Jag tycker också det är jättesvårt vad man ska handla, i vilket storlek och hur mycket. Gah! Det är ju ett helt företag att reda ut allt det här :P

Ann-Louise [En bulle i ugnen]
2008-08-20 20:34:07 http://psychololita.blogg.se/

jag skulle nog inte köpa så mycket i strl femtio. den kan ha det i så kort tid bara, plus att det gör väl inget om det råkar vara lite större. tex storlek 56, den komemr fylla ut det fortare än du kan ana :)

stina
2008-08-20 20:36:07

Vi handlade både 50 och 56. Det är ju längden man ska gå på och det är inte många bebisar som är under 50cm vid födslen.

Om jag vore dig skulle jag köpa lite 50 och lite mer 56. Det går ju otroligt fort för dem små liven att växa till sig!

Lycka till!

2008-08-20 20:47:47

Själv köpte jag mest storlek 56 och det var ganska så stort men det gör ju inget för då kan dom ju växa i det.. Har haft mest användning av bodysar och mjuka byxor.. ..tröjor och dyl vill gärna åka upp och korva sig.

2008-08-21 09:41:15

Till dottern köpte ja mest 56 för att alla sa just att det gör inget me för stort. Ut kom hon och 50 var för stort, hon hade 50 till hon var 2-3månader. Idag är hon snart 3 och har 92. så d e svårt, alla är olika... funderar på att inte köpa så mkt denna gång...

2008-08-22 12:12:16 http://sunstar.blogg.se/

Jag kan nog råda dig till att köpa 50 och 56, min son drunknade i strl 50 då han vägde 3175 gram vid födseln och var 50 cm lång, kompisens son som vägde ca 1 kg mer kunde ha storlek 50 i två veckor så man kommer långt på dem små storlekarna faktiskt. Vi fick åka och handla en body och ett par byxor i storlek 40/45 att ha första tiden. Sen märkte jag man oftast inte hade så mycket kläder på lillkillen så länge man var inomhus, då räckte det med en blöja första tiden och en filt, det var först när han började bli lite mer rörlig och aktiv som kläder kom till användning. Så upplevde iaf jag första tiden, grabben är nu 9 månader snart och kan ha allt från strl 62 om dem är stora till 74 om dem är små, det är såå olika beroende på barnet men sen även klädmärket, vissa har små storlekar och andra stora fast dem är märkta med samma strl. Hoppas mitt svar är till någon hjälp!

Sunstar
2008-08-22 23:58:13 http://enburkrussin.blogg.se/

hej .. hittade hit från soya.. vår dotter var en liten klump på nästan 5 kilo.. ahha, där stog vi och hade köp 50 och 56.. big miss av oss.. vissa 56 kunde hon ha annars så fick vi ut och köpa 62 ... nu är hon dryga 2 månader och har stl 74/ 80.. sen är det ju som ovan skriver.. beroende på var man köpt kläderna, po.p har små stl och lindex har stora stl.. iaf vad jag tycker.. lycka till med bebben.. kram

mamma russin
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: