v.21

2008-08-19 17:16:10 ♥ I väntan på Chloe


Varför ser min hand så enormt toktjock ut? :)

Vecka 21 -
19 aug - 25 aug 2008

Kroppen: Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern, det kan man avhjälpa genom att dricka mycket. På så sätt rensas kroppen från slaggprodukter.
Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt. Unvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och miniralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytandemedicin som neutraliserar magsyran.

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln.

Annah: Jaa inte så mkt förrändringar sen förra veckan. Kanske liiiite piggare, behöver inte sova 24timmar om dygnet längre, bara 22 ;). Var hos BM idag och alla värden såg bra ut, skönt! Men vart lite förvånad att jag inte hade järnbrist med tanke på att jag är så slut och trött jämt. Pratade lite om mina sammandragningar och hon tjatade på om att jag skulle ta det lugnt och vila mera. Jag lyder!
Ska beställa en baddräkt tänkte jag, så himla sugen på att bada och simma. Skönt att vara tyngdlös i vatten :)
Magen växer hela tiden, såg redan nu vilken skillnad det var från förra bilden. Tokigt men roligt!

Det är ju bara att jämnföra med denna från v14
Jag tyckte magen var jättestor då haha.


Kommentarer
2008-08-19 18:52:11

sjukt fint!

dessutom är dina trosor förskräckligt fina på den äldre bilden :D puss puss.

2008-08-19 22:16:51

Stor skillnad på magen! Kom när du har lust och kolla på bebis sakerna. Kram

2008-08-19 23:14:29 http://thegirlwho.blogg.se/

Wow vilken mysig mage du fått :)

Hälsa din sambo!

Jenny J
2008-08-20 16:21:20 http://evamys.blogg.se/

Åh vad mysigt med magen! Jag vill också få mage nångång.. ska på ul på måndag och än har magen inte visat sig!

Evamy - livet i väntan på bebisen
2008-08-20 17:50:16 http://lendaa.blogg.se/

Va mysigt :) De är ju en rätt stor skillnad iaf och större blir den :P

Linda
2008-08-25 11:15:16 http://eriikabjoorkman.blogg.se/

grattis till graviditeten =)

Erika
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: