Fröken klumpig.

2008-12-22 16:01:15 ♥ Vardagsliv

Det märks att hjärnan stängts av nu.
I helgen när jag skulle fixa en sallad förstod jag inte att man skulle akta fingrarna och skärde mej rejält i tummen.
Tur att jag använde den slöaste kniven vi har, annars hade en bit trillat bort.
Det gjorde ont och jag började gråta och nästan svimma hahaha, extra känslig nu kanske?

Nu höll jag på att fixa middag och lyckas tappa kokande vatten på hela handen och en del av magen. AJ!
såklart så börjar tårarna rinna när darling kommer och frågar vad jag gjort.
Vad är det för fel? Jag som aldrig gråter annars och är hård och ball ;) haha
Tips på vad som lindrar bränskador?
Det svider fruktansvärt mycket och hela handen är röd och sväld. Stackars lilla Annah!
Jag känner mej verkligen som ett barn som gråter för minsta lilla..



Nu ska jag ge fasen i alla "farliga" grejer ett tag, annars vet man aldrig vad som händer.

Kommentarer
2008-12-22 17:47:10

Du blöter en alvedon så att du kan "smörja" på den där du har bränt dig. Fick själv det rådet när jag bränt mig och det funkar rätt bra. Jag vet dock inte hur det funkar på större skador. Annars ska man kyla ner skadan i MINST 20min efter man bränt sig för att det inte ska sprida sig vilket en brännskada lätt kan göra. Hoppas det löser sig..

2008-12-22 17:48:58 http://missdestiny.blogg.se/

Stackare!! Jag minns hur det var, grinade åt allt så det är normalt :)

Enda tipset jag har är att spola kallt vatten så det kyler, annars kan det bli värre.

Kram

Lissan
2008-12-22 19:27:55

Jag skulle inte kalla att hälla kokande vatten över hela sin hand och sin mage för "minsta lilla". Jag hade illtjutit. Apoteket ska ha något som kallas för honungsplåster som jag hört ska vara bra mot brännskador. Men om du bränt hela handen så räcker nog inte ett litet plåster någonvart.

2008-12-22 19:29:52

håll dig ifrån farligheter!

jag vill gärna träffa dig hel och hållen i framtiden också. :)

2008-12-22 19:43:27

Hej ANNA

kylbalsam är bra om man har bränt sig finns på apoteket. Ha det så bra och god jul på dig ,pärlis och patrik

2008-12-22 21:56:45 http://smokingcankill.blogg.se/

Men, hun! Det där var väl inge bra heller :P Det är klart att man börjar gråta det gör ju skitont! Hoppas att du fick bra tips, själv har jag tyvärr inga att ge. Kramar!

I väntan på den vilda bebin
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: