> Nu händer det

2008-01-31 23:15:33 ♥ Hemmet

Det vart lite rivning idag iallafall. Alla balkar (?) eller säger man bjälkar? Struntsamma.
Dom kom iallafall ner idag och väggen mellan köket och den lååånga hallen. Vad stort det blev! Nu längtar jag efter målafärgsburkarna. Ska bli så spännande att se hur slutresultatet kommer att bli. Får ta och bli en ny kategori här på bloggen som får heta hemmet. Får fortstätta dokumentera allt som sker om det nu tar veckor mellan varje steg så gör jag det iallafall haha. Vissa var helt emot att vi "förstörde" våran hall. Visst var den supermysig innan med det mörka trät och golvet. Men jag ser framemot det ljusa. Ska kolla igenom den andra datorn senare och se om jag har någon bättre före bild. Nu vart det en när det är redan halvrivet.
Kolla taket vad äckligt och svart det är, usch!

image94

Jag vill tabort panelen på väggarna helt men när vi testade att tabort den som satt på väggen vi skulle riva så följde halva väggen med. Så om vi tar bort den så måste det bli nya väggar överallt med. Det känns inte direkt lockande eller sådär superbilligt. Så den ska bli vit, det funkar ju det med. Golvet blir ek parkettgolv, och väggar ljusa beiga, eller kanske gråa? Nej nu fick jag nya idéer. Men vill att det ska funka ihop med färgen i köket också..

image95

i köket sitter det bjälkar kvar, men dom ska också bort. Det var likadana som dom i hallen fast dom i hallen var mörkbetsade. Antagligen så blir det omtapetsering i köket igen, gjorde det förra året. Samma med den lilla hallen, den kommer målas om igen, det gjorde vi senast i höstas. Men vart inte riktigt det slutresultatet jag var ute efter.
Spännande spännande!! Det här känns som en mycket roligare rust är badrum och tvättstuga.

image96

Kommentarer
2008-02-01 10:36:27

Hallå! Elis säger att det heter bjälkar hi hi hi kommer att bli kanon bra nu ska jag och älsklingen åka tillthuns och handla kläder till honom. PUss puss

Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: