> Yummie

2008-01-15 13:00:51 ♥ Bilder

Har precis lagat världens godaste middag tills ikäll, eller ja till lunch nu också.
Kasslergratäng som är det enklaste att laga ever! Kassler, tomat, ädelostsås och rivenost. In i ugnen 20min och sen fäärdigt. Ätes med bulgur och det är helt enligt GI!
Går ingen bra med GI annars har tappat motivationen att laga mat. Men efter att jag nu lyckats skapa något så mumsigt så kanske den kommer tillbaka igen?
Ska iallafall ta en sväng in till Uppsala, antagligen imorgon och fylla frys och kyl med massa bra saker. Då blir det ju också lättare att följa en diet. För ska man åka till affären varje dag och köpa bara nånting som fattas så blir det lätt något mera. Varför ska dom ha godishyllorna vid kassan? Man står ju bara och dregglar!
Fast jag brukar nöja mej med att bara köpa det, sen brukar jag överlåta det till Baby så han äter upp det.
Men jag vet inte, det lugnar iallafall sockerbehovet att veta att det finns hemma haha. Låter kanske sjukt med så är det. Varför ska det vara så lätt att bli beroende av socker när man vet att det inte alls är bra?

Hittade precis en bild som stämmer så j*kla bra in på mej. I alla möjliga situationer och inte bara skrivande (bloggande). Tvångstankar tror jag det kan kallas. Jag har många men inte så jag stör mej av det. Förut hade jag en att om jag skulle iväg på något så var jag tvungen att spela harpan, klarade jag det så skulle det bli en bra dag. Ja och om inte så skulle det då bli en dålig image18.
Har ni några sånna saker ni måste alltid göra? Tvångstankar? 

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: