Förlossningsbrev.

2008-11-23 20:39:43 ♥ I väntan på Chloe

Ska skriva ett förlossningsbrev tills nästa gång jag ska till BM.
Skitsvårt ju!

Vi har planerat att skriva ihop ett nu i helgen, men det enda som skrivits ner är våra namn haha.
Ska läsa igenom lite mera papper vi fått om förlossningen sen är det nog lättare att skriva ner önskemål om ställningar, smärtlindring, och om vi oroar oss för något osv osv.
Känslorna inför den här förlossningen pendlar hela tiden mellan helt lugn till att få panik.

Skrev ni förlossningsbrev? Vad hade ni med?
Vad tycker ni att man inte ska glömma?

Kommentarer
2008-11-23 20:47:41 http://silvermoon.blogg.se/

JAg skulle skrivaförlossningsbrev men han inte då Elias tittade ut några dagar innas SÅ jag fick ta muntligt med BM ,vilket gick bra som tur va.Kram

Heidi
2008-11-23 20:57:07 http://evamys.blogg.se/

hehe okej.. Alla såna töntiga test man kan göra på internet har visat att jag ska få en pojke också.. Jag funderar på det ibland om det kan vara en pojke, men slår snabbt om för jag får ju inte ge med mig :P



Det där med förlossningsbrev tycker jag verkar krångligt, jag vet ju inte nu hur det kommer vara eller kännas eller nåt, kan ju inte ens föreställa mig. Så för mig kommer det där verkligen bli svårt!

Evamy - i väntan på bebis!
2008-11-23 22:53:59

Vi skrev förlossningsbrev, vilket jag tyckte var ganska bra. När vi väl kom in hade jag så ont så jag knappt kunde prata. Jag skrev i min att jag inte ville ha nån bedövning, var rädd för att spricka, och att anders skulle klippa navelsträngen... Under förlossningen höll dom emot med varma handukar o massa sånt o jag vart förbannad, men sen efter frågade jag varför, O det var för att jag hade skrivit att jag inte ville spricka... O sen om man ber om nått som man kanske har skrivit att man inte vill ha så frågar dom en extra gång efter som man har skrivit... Så det kan vara rätt bra, skriv vad du kan tänka dig att ta så erbjuder dom det!

2008-11-23 23:36:00 http://tuffloysan.blogg.se/

Jag skrev inget förlossningsbrev. Fick aldrig ens hörs något om det, vilket kanske var dumt. Eller bra. Beroende på hur man ser det. Har en tanke att allt gick så himla smidigt för mig för att jag inte gjorde nånting alls i förberedande syfte. Tänkte inte ens något på förlossningen. Å sen kom allt så hastigt åxå. Så hur som helst är jag glad att jag inte hann fundera något alls innan. Det kom som det kom, och gick superbra!

TuffLoysan
2008-11-24 01:33:32 http://soya.blogg.se/

Jag skrev ett förlossningsbrev och tycker att det var en bra grej att förbereda sig med. Jag publicerade mitt brev i bloggen innan Stella kom, om du är nyfiken. Kram

Soya
2008-11-24 06:54:52 http://thewife.blogg.se/

Jag har skrivit fl-brev på landstingets hemsida och skickat till min journal.. Det viktigaste är att inte skriva en hel uppsats för min BM sa att det kan hon lova att dom ALDRIG orkar läsa.. Hon har ju själv jobbat på förlossningen i mååånga år så hon borde ju veta. ;) Jag hade med det allra viktigaste - att jag är spruträdd och inte vill ha någon annan smärtlindring än massage, ev. bad och lustgas. Dock vill jag veta när jag SENAST kan ta EDA:n men det är ändå min sista utväg.. :)

Catti
2008-11-24 07:32:39 http://snostjarna.blogspot.com

Hann inte med det, som så mycket annat =/

☆ Nina ☆
2008-11-24 10:26:13

Skrev inget förlossningsbrev.. min barnmorska skrev in i journalen vad jag önskade för smärtlindring och önskemål om familjerum.. det var d enda. Allt gick bra iaf.. visste ju inte riktigt vad man skulle förvänta sig..

2008-11-25 08:48:16 http://neagullunge.blogg.se/

jag skrev aldrig något förlossningsbrev, visste redan innan att jag ville ha EDA och det visste marcus också (min man) så det kändes som vi klarade oss utan ett förlossningsbrev och allt gick ju bra :) ska däremot inte ha EDA nästa gång om det blir en nästa gång ;P lycka till !

elina
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: