Jul listan.

2008-11-25 21:15:22 ♥ Vardagsliv

Hittade en rolig lista hos Soya.

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde = Nja. Men det brukar alltid bli massor till nån och mindre till nån annan. Fast såklart inte på mening.
2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste här hemma
= Alltså mej spelar det inte så stor roll, men darling vägrar plast..
3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv
= Det är så jäklarns svårt att komma på vad man önskar sig. Så får bara ångest av det. Gillar hellre att folk lägger på minnne vad jag sagt att jag önskat mej tidigare, så gör jag :) Mera en överaskning då ju.
4. Julmaten är väldigt viktigt = Ja och nej. Bara jag får äta den nångång under dom 3juldagarna så blir jag nöjd. Men iår skulle jag kunna tänka mej att laga något annat på självaste julafton. En kalkon eller nått sånt typ.
5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med =
Av det som räknades upp så äter jag bara skinkan resten kan skippas ;). Jag vill ha potatis, köttbullar, korv och leverpastej :)
6. Ingen riktig jul utan snö på julafton =
Det ska vara snö!
7.  Julen är oftast fridfull hos mig/oss
= Den blir mer och mer fridfull för varje år. .
8. Släktbesök ingår alltid i julen
= Vi brukar alltid försöka ses på mammas sida på annandan eller juldan. Det är mys.
9. Jag rimmar ännu på flera julklappar =
Jag gjorde förr, men det var ingen som engagera sig i att läsa upp eller gissa så då kändes det onödigt..
10. Jultomte är viktig =
Jag är rädd för tomten. Men kommer antagligen vilja ha en iallafall när pärlan blir lite större.
11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr =
Nja det började väl förra året när vi började med julen här hemma. Innan dess har man bara åkt hem till mamma eller svärföräldrarna och haft det lugnt och skönt ;)
12. Julkort ska skickas på Posten =
Ja det är roligt att få, men har vart superdålig på att skicka själv senaste åren. Ska försöka få iväg iallafall nått iår... kanske.
13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton =
Jag försöker men blir helt rastlös efter 5min så brukar göra något annat istället. 
14. Julen är mer jobbig än rolig =
Nej absolut inte. Jag gillar julen som fasen även fast man kanske inte kan tro det av mina svar hitills :).
15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp" =
Dom får ju mat mest hela vintern så dom brukar inte få något extra.
16. Dopp i grytan är viktigt =
Nope, har inte ens smakat nångång.
17. Julkalendern i TV försöker jag följa
= Jag önskar verkligen att jag hade den ron i kroppen och kunde följa och titta på saker på tv. Men det går inte.. Annars hade det vart perfekt att göra nu i väntans tider :).
18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer =
Ehum nej inte direkt, men har nått svagt minne av att jag och stora syster brukade vara ute och leka i snön iallafall. Eller? .
19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands =
Hade det inte vart en bebis som kom nu så hade vi nog åkt bort, vi pratade om det iallafall. Men nu kommer jag nog bli besatt i att fira ordentlig jul och traditioner så det blir nog inget resa bort än på några år. Kanske över nyår iallafall, det känns mindre viktigt.
20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar =
Det har vart min familj och Darlings familj som firat senaste 2åren. Så kommer det nog att fortsätta i evighet.



Nu tycker jag att alla som läser tar och fyller i den här så jag får läsa *nyfiken i en strut*


Kommentarer
2008-11-26 15:55:11 http://lindblommalin.blogg.se/

kul :) ha en bra dag!

Anonym
2008-11-26 22:24:34 http://enevve.blogg.se/

Jag knycker jul-listan av dig :)

Evelina
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: