Lite tråkigt.

2008-10-28 00:12:03 ♥ Vardagsliv

Alltså..

Jag trodde det skulle vara "roligare" att vara gravid, eller ja roligare är ju fel ord att använda.
Jag gillar det och trivs med det mer och mer och känner lite ångest inför den dagen det "går över".
 
MEN jag trodde på nått (konstigt?) vis att alla runt omkring skulle vara mera intresserade av vad som sker med en och inte kunna låta bli att pilla en på magen jämt ;). Fråga saker om bebis och bara vara nyfikna och intresserade av hur man mår osv.
Men jag trodde fel?

Men ja jag är ju inte direkt den första människan på jorden som är på smällen och alla mina vänner och nära och kära har ju redan antingen själva upplevt en graviditet eller genom någon annan nära person. Och kanske inte tycker det är intressant längre eller aldrig gjort. Jag vet att jag tyckte/tycker det är superspännande när mina vänner var/är med bebis och jag frågade/frågar alltid massa och klämde/klämmer på dom :) Men alla tycker ju inte lika, och det är sånt man får acceptera ibland. Meen också säga vad man tycker, right?

Men jag måste erkänna att det är ganska så tråkigt att gå igenom det här "själv" (om man inte räknar med darling nu, för han är ju såklart med i det här till 100%.).

Tur att jag har bloggen och kan skriva av mig och tjata på om bebis och om vad som händer och sker i kroppen osv.
Där ni söta människor ♥ som jag aldrig träffat och ni som jag träffar som då visar intresse, frågar och är nyfikna (man får vara det), TACK för det!

Meeen livet är inte alltid som sex and the city..



Men. Jag är fruktansvärt dålig på att höra av mej till mina vänner, jag skyller på alla dessa hormoner som cirkulerar i kroppen och gör att man blir helt inne i sig själv mest hela tiden. Jag vill jättegärna höra av mig mera, men som sagt så glömmer jag. Det är absolut inte på mening!


Kommentarer
2008-10-28 08:07:51 http://moolin.se

Jag tycker att din graviditet är HUR Spännande som helst. Jag hade lätt klämt på dig tills du tillslut bad mig sluta :P

Malin
2008-10-28 08:08:52 http://frudernmar.blogg.se/

godmorgon. jag har en liten utmaning till dig

frida
2008-10-28 10:10:44 http://suzilemon.blogspot.com/

Det är lite humor över det du skriver, inte om det du skriver direkt men precis vid den där tiden av min graviditet kände jag mig också väldigt ensam och som om alla mina vänner gled ifrån mig osv.

jag tror det bara är en känslofas som man måste gå igenom för att känna sig mer förbredd inför det som ska hända.

för ditt liv kommer att förändras och man kommer nog många gånger känna sig väldigt ensam som nymorsa.



Den här ensamhetskänslan kommer gå över för att du kommer aceptera den för vad den är.



Kram på dig!

Sussi
2008-10-28 12:05:21

jag älskar iallafall att du är gravid.

jag blir också sugen på barn då :)

2008-10-28 15:20:22 http://evamys.blogg.se/

Jag förstår hur du menar :)

Ibland känns det som att man tjatar om bebisen med andra människor :P

Evamy - i väntan på bebis!
2008-10-28 20:13:58 http://carpeannah.blogg.se/

Sofie: Ja jag vet och jag älskar att du gör det :)

Det är roligt att du blir det! Är din Jonatan också sugen på bebis?

Annah - med bebin i magen
2008-10-28 21:06:32

han är inte så sugen än så det är inget vi planerar. kanske skaffa hund i väntan? :D

men nångång inom inte alltför länge tycker jag!

2008-10-29 04:23:38 http://carpeannah.blogg.se/

Sofie: Haha ja en hund funkar ju det med :)

Det kommer bli otroligt spännande dagen det är dax iallafall :D. Då kommer du ha mej hängandes efter och frågandes hela tiden :D

Annah - med bebin i magen
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: