Uttråkad...

2008-10-21 19:10:08 ♥ Vardagsliv



Jaaaaha, nu har jag vart hemma "i väntan på bebis" två dagar.
Jag är redan rätt uttråkad, men det finns inte så värst mkt att göra heller och man är ganska begränsad till vad som kan göras när magen är totalt ivägen och vigheten bortblåst.

Darling jobbar natt den här veckan vilket är SKIT(!)tråkigt, jag hatar det.
För först och främst så kan jag inte somna alls när han inte ligger brevid med handen på magen, även fast jag är galet trött.
Jag hör bara en massa skumma ljud och ser spöken överallt, fast det nattskräcken börjar släppa mer och mer.
Antagligen för att nu ska jag bli en tuff mamma som inte tror på sånt ;)

Så nu har det blivit tvådagars somna mitt i natten och kliva upp sent. Jag gillar det inte, för jag har blivit mer en morgonmänniska och kvällströtter. Men resten av den här veckan ska jag upp i tid och sen får det fortsätta så, inget mera snooza flera timmar.

I helgen börjar vi gipsa väggar här hemma och sen kommer målar'n och börjar spackla, slipa, måla, tapetsera.
Seeen blir det ullared 3-4 november och efter det kommer jag ha fullt upp med att slå in julklappar och styla hemmet efter renoveringen, tvätta alla fönster och börja pynta inför julen.
Tvätta och sortera alla pärlans kläder och baka massa tills hon kommit och alla vill komma och gratulera.
Jag har planerat detta in i minsta detalj som ni märker. Det värsta med att tvätta är bara att jag knappt kommer ner till tvättmaskinen nu utan måste sätta mig på golvet för att kunna kasta in hahaha, hur ska det gå om 1månad?



Nu ska jag leta recept på roliga saker att baka till julen och pärlans ankomst, allt måste vara superbra förstår ni :)

Kommentarer
2008-10-21 19:15:28 http://familjenkorb.blogg.se/

Hoppas inte heller på för tidig bebis hellre för sen..

Men verkar som bebis kommer för tidigt, hoppas de ändras..

Johanna
2008-10-21 19:16:25 http://evamys.blogg.se/

Hehe ja det blir lätt långtråkigt hemma.. Hur vill du göra med tv bänken då?

Jag har ett recept på muffins som smakar som pepparkakor om du vill ha? Passar både till jul och som gratulationsbjudsbullar :) Jag har aldrig gjort dom själv men det låter gott haha, fick receptet av Fredriks mamma häromdagen!



Tips: tvätta alla kläderna innan du är tvungen att ligga ner framför tvättmaskinen ;)

Evamy - i väntan på bebis!
2008-10-21 19:30:59 http://moolin.se

hallå, vi kan faktiskt msna du o jag? :P

Malin
2008-10-21 19:37:04 http://nathalief.blogg.se/

såg det nu. helt sjukt hur vilda de små töserna är :D

måste fråga, i vilket program gör du dina headers? dom är alltid så snygga:)

nathalie
2008-10-22 05:15:25 http://annlouise.blogg.se/

Hahahaha! En till. Åh vad skönt. Kände mig typ ensammast i hela världen... :P

Ann-Louise [En bulle i ugnen]
2008-10-22 10:53:29 http://soya.blogg.se/

Hej.

Själva ammningen gör inte ont i sig utan det är när man får "skavsår" på vårtan. Det får nog alla förstagångsmammor iom att bröstvårtorna är så ovana. Se till att bebisen ligger rätt och verkligen har rätt tag, för då kanske du slipper spricka i bröstvårtan som gör så ont så du vill gråta och skrika.

Vill inte skrämma upp dig, men efter 2-4 veckor gör det inte ont längre om bebisen ammar som den ska. Ge inte upp om du har mjölk. Kram

Soya
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: