Milki och v24.

2008-09-09 20:02:06 ♥ I väntan på Chloe

Nu har det börjat läcka i ena tutten, redan i v24.
Är det inte lite tidigt?
Har för mej att jag läste i någon bok att det "skulle" komma i v.30 nånting.

Vecka 24 -
9 sep - 15 sep 2008

Kroppen
: Man kan känna av hur livmodern drar ihop sig och blir stel ibland, sk. förvärkar, livmodern tränar på detta sätt upp sig inför förlossningen. Ibland kan vibrationer eller gropigt underlag från när man åker bil framkalla förvärkar, men det är helt naturligt.

Barnet: Vikten har ökat markant på senare tid och barnet väger nu runt 600 gram och är cirka 30 cm långt, barnet ska de resterande veckorna femdubbla sin vikt. Nu utvecklas svettkörtlar, men huden är fortfarande så pass tunn med bara lite fett så det ljumna vattnet är perfekt. Naglar på både fingrar och tår börjar växa ut.

Annah: Inte så jättemkt förrändringar sen jag skrev sist (v22).
Bara att magen växer och blir mer och mer ivägen, tar helst inte upp saker från golvet utan frågar nån annan som är inärheten ;) och jobbet känns bara svårare och svårare att utföra. Ska skicka in ansökan om havandeskapspenning nu i veckan. Längtar massa tills Ultraljudet den 22:a så himlarns nyfiken ju!
Imorgon ska jag och bebis simma lite, ska bli mysigt att flyta i vatten samtidigt som någon gör det i magen :)
 

Kommentarer
2008-09-10 08:26:10

Jag började läcka redan i v15 denna gång, visst känns d tidigt, men d e normalt.

2008-09-10 10:04:48 http://malinsmix.blogg.se/

Jag läcker ingenting ännu, men det är nog så olika.

vad spännande med könsultraljud. Jag hoppas vår bebbe vänder sig neråt snart.

m
2008-09-10 10:46:45 http://silvermoon.blogg.se/

De e heelt ok,börjzde själv läck lite då..

Heidi
2008-09-10 12:17:47

Är nog helt normalt :)

2008-09-10 17:11:09 http://evamys.blogg.se/

För mig började för typ 2 veckor sen och jag är i vecka 21 nu så.. Jag trodde me de skulle komma senare, fattade ingenting när jag upptäckte det :P

Evamy - i väntan på bebis!
2008-09-15 11:34:42 http://dendarelin.blogg.se/

jag började läcka skiiiit tidigt.

bara o vänja sig =p

Elin
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: