Skönt.

2009-01-13 17:15:58 ♥ Chloé

Nu när vi har sett att Chloé går upp i vikt så har vi börjat låta henne sova så länge hon vill på nätterna.
Igår somnade hon efter sista amningen vid 23 tiden, jag gick och la mig strax efter.
Vaknade sen av att hon gnällde och tänkte att nu är väl klockan tre (hennes normala natt mat tid), kollade på klockan och fick världens chock! 7 visade den! Hon hade alltså sovit 8timmar, helt galet. Väckte darling och sa kolla på klockan, hans första kommentar var "lever hon?". Tänk om hon skulle fortsätta med att sova så som hon gjort inatt, vilken dröm :)

Kommentarer
2009-01-13 18:35:27

Ja, herregud vilken dröm det skulle vara! Min lilla har som max sovit i ungefär 6 timmar en gång, jag vaknade med ett ryck, kollade klockan och tänkte i några hemska sekunder att hon dött i sömnen.. Men njut! Ni kanske har fått en liten som börjar sova hela nätter tidigt.

2009-01-13 20:20:02 http://enburkrussin.blogg.se/

vilken duktig tös..:)

skönt att få sova.. det behöver man ..

Mamma Russin
2009-01-13 20:32:41 http://suzilemon.blogspot.com/

Lyllos er, så länge har Elias aldrig sovit.

Anledningen till att jag ger ersättning är för att någon gång kanske någon måste ha Elias och jag själv inte har pumpat ur mig mjölk åt honom.



Sen så försöker vi vänja honom med det pga vissa dagar snuttar Elias hela tiden på mina bröst och då kan det vara skönt med en paus.



En annan anledning är för att det smakar väldigt speciellt och det kn vara bra att vänj dom med smaken innan deras smaklökar utvecklats för annars kan det vara svårt att få dom att ta det sen.



Jag tycker personligen att det är onödigt eftersom min mjölk räcker åt honom men en vacker dag kan det vara slut på det och då är det bra om han är van med ersättningen.



Kram kram!

Sussi
2009-01-14 10:08:50 http://www.tessisliv.blogspot.com

njut,njut,njut. Våran lilla har aldrig (på 9månader) sovit mer än 4-5timmar i sträck. :)

tessi
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: