Tisdag.

2009-07-21 10:59:27 ♥ Vardagsliv

Hade noll blogglust igår (pms).  Sen var vi i Uppsala hela dagen.

  • Besökte Linum (lagerbutik sååå billigt, men hittade dock inget i min stil)
  • Plantagen, handlade fejkblommor och yankee candle clean cotton till mej själv i namnsdagspresent, margareta ;)
  • IKEA igen och införskaffade lite mera pynt.
  • Ögonkliniken med Chloe.

Idag är jag en mycket gladare Annah igen, massor med sömn inatt då jag äntligen la mej tidigare än vad jag brukar.
Man säger varje morgon " ikväll ska jag fasen gå och sova tidigt", men sen sitter man uppe ändå alldeles för sent.

Hade planerat att ta en promenix nu på morgonen, men det är halv storm ute och massa mörka moln, så jag vågar inte riskera att gå ut och sen bli blöt och blåsa bort. Har kört damsugaren en sväng iallafall, något vettigt gjort.

Senare kommer Sofie och "luktar på bebis" som hon sa, nu luktar iofs inte Chloe bebis längre.
Eftersom hon inte ammas något nu, det bara vart så att vi slutade för det fanns ingen tid längre till att amma.
Hon äter ju frukost, lunch, mellanmål, välling så där imellan är hon mätter i magen och ingen mamma mat behövs längre.
I börjar var det tråkigt och lite sådär sorgligt men jag kommer ju förhoppningsvis få amma en till bebis sen i framtiden.

Kanske ni funderar på vad vi gjorde på ögonkliniken med Chloe.
Vi har sett att hon skelar med ögonen ibland men mest på foton.
Men det var ingen fara hennes ögon var helt perfekta och det som gjorde att hon skelade hade med något med näsan att göra och kommer växa bort.  Skönt!

Kommentarer
2009-07-21 12:08:18 http://meandpeanut.blogspot.com

Vi ammar nästan inget heller. Max två ggr per dag. Han är så glad i mat att mamma inte behvös längre. Bra för att jag jobbar lite nu... Dåligt för jag inser att bebis börjar bli stor! Känner du likadant? Vill dra tillbaka tiden lite jag... ;)

Maria
2009-07-21 12:16:31 http://soya.blogg.se/

Hej tjejer!

Nej Stellas hår har verkligen satt fart nu. För tex 3 månader sedan var det kanppt nått alls. Ska banne mig lägga upp bild i bloggen så fler får se :)



Kram kram

Soya ★
2009-07-21 12:29:18 http://soya.blogg.se/

Btw, kan inte du ge mig sminktips?

Tycker dina sotade ögon är så snygga :)

Kram

Soya ★
2009-07-21 15:23:18 http://goastefamiljen.blogg.se/

Halloj!

Jo, nu ska jag fortsätta kommentera...:-) Linum, vart ligger det?? ---intressant:-)

Va skönt att det va finfint med Chloes ögon!! Å till förra inlägget vill jag skriva att jag tycker att hon mest liknar sin pappa:-) eller kanske bara sin pappa.... Kallas han Putte? Har för mig det, han bodde lgh över Johan som jag har barn med...

Undrade oxå lite över hur ni uttalar lilltjejens namn, men det läste jag nyss:-) FINT!!!!!!!

Ha det bra i blåst å regn/sol omvartannat:-)

Cathy "Fia"
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: