Snart dax.

2009-03-23 18:15:02 ♥ Vardagsliv

Att testa om Chloés mage blivit bättre och om den
tål mjölk igen.
Känns lite sådär, för om hon inte gör det och blir
sådär ledsen och får ont så kommer man ju känna sig
jättedum som har gjort så hon får det.
Men förhoppningsvis så har det vuxit till sig :)
Hittade denna info hur man skulle göra, funderar på
om jag ska följa den eller bara rent av äta
en ost macka på morgonen.

dag 1 + 2 byt till ”vanligt” margarin
dag 3 + 4 använd produkter innehållande
”osynlig” mjölk t ex bröd, korv
dag 5 + 6 2 skivor ost
dag 7 + 8 1 dl youghurt/fil/mjölk per dag
dag 9 – öka ytterligare

Är det någon som läser här som ätit mjölkfritt under en tid när ni ammat och sen börjat med mjölk igen?
Gick det bra? 

Kommentarer
2009-03-23 22:31:30

Hej Anna!

Jag slutade med mjölk när Elis bara var några veckor eftersom han kräktes otroliga mängder. Kräkningarna avtog. Efter att han var ca två månader började jag så med mjölk igen och det gick bra. Han kräktes mycket en gång direkt efter att jag börjat igen, men det kan tydligen bli så när magen får något "nytt". Sen dess har det inte alls varit mycket kräk.

Lycka till!

KRAM Emilia

2009-03-24 08:42:09 http://thewife.blogg.se/

Vi ska prova det nästa gång! :)

Wifie
2009-03-24 09:32:18 http://suzilemon.blogspot.com/

Med Elias så gick det inte bra, vi har provat 4 ggr nu. Det jobbigaste är ju att dom blir gnälliga i ca 3dagar. Han bör inte få i sig mjölk förens han är 1 år.

Lycka till, hoppas det funkar bättre för er.

Kram!

Sussi
2009-03-24 09:40:16

Jag ammade min son i bara 2 veckor då han hade problem med magen och jag mådde väldigt dåligt och hade väldigt ont så bytte till modersmjölkersättning så min sambo kunde ta hand om honom. Hans mage blev bara värre och vi testade om han tålde mjölk och de visade att han gjorde de.

Men vi testade endå mjölk- och soyafri modermjölkersättning och hans mage blev jättebra.

Då han var 6 månader ville inte doktorn skriva ut mer så vi testade med vanlig mat, gröt, välling m.m. Han fick ont i magen igen och blev jättehård.

Bvc gjorde ingenting och inte doktorn heller.

De tog 2 - 3 månader tills hans magen hade vant sig och har nu nästan inga problem alls.

2009-03-24 11:44:12 http://fittanfes.com

TONÅRSFÖRÄLDRAR BORDE SKÄMMAS!!

Läs allt om det på;

www.fittanfes.com

Fittanfes
2009-03-26 10:54:00

Fittanfes: Varför skulle jag skämmas över att jag är 18 år och har en underbar son?

Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: