Stackar liten.

2009-03-19 12:23:00 ♥ Vardagsliv

Passade på att små handla lite mat också, bara sånt där som såg gott ut typ haha.
När vi står i kassan och ska betala så är det en liten tjej på kanske 7år som bara hostar, hostar, hostar.
Tittar på henne och det bara lyser feber och jättesjuk om henne. Helt röd runt näsan, ögonlocken bara hängde och ögonen var glansiga och röda.
Varför släpar man med sig sitt jättesjuka barn och handlar?
Tyckte så himla synd om henne! och fick lite lätt panik av alla baciller som hoppade runt så tog C och skyndade mej ut fort som fasen. Jag har ju sämst imunförsvar och inget skulle förvånna mej om jag också blir superhostig nu :S.

Visst jag förstår att man kanske måste det ibland, i kris när man inte har något hemma och ingen annan som kan vara med barnet hemma undertiden.  men usch jag tyckte så synd om henne..

Kommentarer

håller med dig.. en del släppar ut barn som är sjuk för att förälderna är typ sugen på godis... likaså lämna barn på dagis med alvedon i kroppen.. - det är ju bara ett par timmar!!! sån gör min ledsen...

sedan finns det ju ensamstående som är tvungen och ta med sig ett sjukt barn ut att handla lite.. om man inte har nån som kan vara barnvakt.. där har jag själv stått en gång i tiden.. inte roligt och man har västa dålig samvetet för att man ta barnet till affären sjuk..:(



hoppas ni inte blev sjuk iaf..:)



kramkram

MammaRussin
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: