Tisdag.

2009-03-17 14:36:26 ♥ Vardagsliv

Åh vilket underbart väder det är ute! Nu kan det väl ändå inte komma mera snö?
Jag bestämmer att våren är här nu ;)
Tog en promenix med Chloé och hoppas nu att det fortsätter såhär så man kommer ut varje dag istället för nån gång i veckan.

Skruttis har fått torsk i munnen och det ser jätte hemskt ut, stackars! Men dom säger ju att dom inte besväras av det och det verkar inte så på henne heller. Men usch man vill ju bara tabort det, håller på och behandlar med Vichey nu men det har inte gett någon effekt alls, har hållt på i 4dagar. Frågade på BVC om det fanns något annat man kunde använda, men nej där är det ju bara dessa huskurer som man ska använda *suck*..

Hon börjar bli ruskigt stark i ryggen nu, när hon ligger ner så kämpar hon och försöker dra sig upp själv till sittande.
Får hon hålla en i fingarna så sätter hon sig upp direkt. och blir såklart jättesur om hon måste ligga haha.och när hon ändå sitter så vill hon gärna fortsätta till stående :)

Kommentarer
2009-03-17 14:46:32 http://meandpeanut.blogspot.com

Fördelen med att ha hund är att man måste ut varje dag! :-) Så snart ska vi ut i solen alla tre och knata. Bra för vovve, bra för mamma och liten somnar gott. :P

Maria
2009-03-17 15:18:35 http://thewife.blogg.se/

Vad konstigt. Jag har hört tvärtom, att dom kan besväras jättemycket av det för att det gör så ont i munnen. Och här på BVC penslar dom då på någon smörja iallafall! Hoppas det går bort snart! :)

Wifie
2009-03-17 16:01:58 http://smokingcankill.blogg.se/

Åh, jag skriver också under på att våren får ta och vara här nu.. ;) Helt underbart väder idag! Ska bli så skönt när det är vår på riktigt och man kan ta lååånga mysiga barnvagnspromenader utan att frysa häcken av sig :D Jobbigt att stumpan fått torsk, bara väntar på att det ska komma här också.. :/ Min syrras bebis fick också det och det försvann efter en och en halv veckas tragglande med vichyvatten. Hoppas det går bort fort :)

Patricia - I väntan på den vilda bebin
2009-03-17 17:59:27

vad är torsk för galen barnsjukdom? jag tänker mig typ som en vit beläggning av blådor i munnen... stackars!

2009-03-17 20:13:18

meh.. det va mysko att du inte fått medicin utskrivet till din sessa.. vi fick mycostatin utskrivet när hon hade torsk. Höll på med vichy i 1-2 veckor vilket inte gjorde mkt nytta.. Det finns medicin alltså!!

2009-03-17 21:13:03 http://mcmajjsan.blogg.se/

Skitsnack att det bara måste behandlas med vichy. Tryck på och säg att du vill ha annat! Blir tokig på bvc ibland.

Maja
2009-03-17 21:40:48 http://evamys.blogg.se/

Oj! Hon börjar bli stor :)

Hur ser det ut om dom har torsk? En annan mamma frågade mig idag om Alva hade det..

EVAMYs - Livet med lilla Alva och hockeyspelarn
2009-03-18 08:14:28

När min dotter var liten hade hon oxå torsk. Jag fick oxå rådet om vichy (i samband med läkarbesök) men utifall att d inte hjälpte fick ja me ett recept med hem på ngt jag kunde hämta ut. Behövde aldrig det, men jag VET att det finns fler alternativ än vichy

Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: