Juuul Juuul strååålande juuuul.

2009-11-02 19:34:15 ♥ Vardagsliv

Har sett denna lista lite överallt och sist nu hos Stina så nu tänkte jag ta och fylla i den jag med. Gört du med!


• Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?

Nja kanske inte just julafton, men juldagen och annandagen lätt.


• Bakar du något till jul? vad?

Jag brukar baka det jag är sugen på, lussebullar, pepparkakor, julgodis, julmuffins m.m


• Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?

Hemmagjort! Köpt smakar uuusch.


• Knäck eller ischoklad?

Knäck! Åhh så gott!

• Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?

Stjärnor, stjärnor och endast stjärnor!


• Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?

Brevbäraren såklart!


• Vilka färger har ni till jul?

Vitt, svart, grått och rött.


• När julpyntar du hemma?

första advent eller första december beroende på vilket som kommer först så sitter gardiner och stjärnor på plats :D


• Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

Nope jag ändrar färgtema varje år så det brukar vara nya grejer hela tiden. I år ska jag inte ändra färgtema så det kommer nog se liknande ut som förra året.


• Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?

Hmm ljusen!


• Har du ett färgtema i granen?

Japps!


• Levande gran eller plastgran?

Mej spelar det absolut ingen roll, men mannen vägrar plast.


• Hur ser din julfrukost ut?

Hmm va? Jag äter nog ingenting.


• Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?

Nä bara äta och umgås det räcker  :D


• Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?

Tror jag aldrig smakar hemmagjord, så ja vi dricker köpes!


• Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?

Den där som säljs på mataffären, barnglöggen :D


• Vilken är din favoritjulskiva?

Absolute christmas

• Vilken är din favoritjullåt?

Wham - Last christmas haha :D Alltså hela skivan (ovan) är klockren!


• Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

POTATIS! (det är bara för att jag är gravid som jag svarar det nu haha)


• Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?

Hmm jag lagar inget själv, vi brukar ha lite knyt. Jag fixar allt som man köper haha och lagar godiset själv iallafall :)


• Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

Aaah ris à la malta!! Bästa som finns!


• Tittar du varje år på Kalle´s julafton?

Nej fy så less! Fast kanske kommer göra med Chloe nu om hon skulle vara intresserad.


• Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?

Hmm tomteverkstan, den enda som jag inte blir irriterad och rastlös av


• Har ni tomte hemma?

Nope men nu kanske det kommer bli så igen :) Dock tycker jag att det är rätt så läskigt med tomtar.


• Köper du julklappar till många?

Ja förr, men ska försöka begränsa. Iallafall pengasumman på julklappar


• Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?

Jag vill ju gärna ha julklappar haha, men ja något litet till oss vuxna kanske men mest bara till barnen!


• Roligast att få i sin julklapp?

Något man behöver och att det blir en överraskning känns som ett måste!


• Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?

Det skrev jag ju tidigare, gigantiskt presentkort på ikea :D

 


Kommentarer
2009-11-02 22:12:31 http://majbebis08.blogg.se/

Vilken rolig lista, nu längtar man ju ännu mer =)

Matilda - Mercedes mamma & Mini i magen
2009-11-02 23:11:26 http://mcmajjsan.blogg.se/

Förstår att du längtar efter en normal vardag i allt byggkaos =) Vi hade det vekrligen übermysigt och det var välbehövligt.



Har juh varit ute på internet på en halv evighet så jag har missat att du väntar på nästa lilla knyte. GRATTIS!!! Nu är det jag som är avundsjuk =)

Maja
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: