Barnfria.

2009-10-10 19:20:06 ♥ Vardagsliv

Idag har vi vart barnfria på dagen, Chloe har vart hos sin farmor.
Hon kom och hämtade henne på morgonen och vi åkte och hämtade hem henne på eftermiddan/kvällen.
Andra gången jag är utan henne sådär "på riktigt" med barnvakt. 
Jättejobbigt såklart, och jag grät några tårar haha. Tänk dagen hon ska börja på dagis, jag kommer dö! ;)
Jag vet ju att hon har det jättebra, men det är jobbigt att vara utan sin bebis :)
Får höra rätt ofta om önskan att hon ska sova kvar av mormor och farmor, men nej det väntar vi ett tag till med...
Man känner sej dum som säger nej, men tycker det ska kännas bra för oss att lämna iväg henne också.
Hur tänker ni?


Men det var faktiskt skönt att få lite egen tid, jag sov nån timme, skurade golvet och tog en lååång dusch.
Alltså inget vettigt eller speciellt alls, bara var och tog hand om mej själv.

Nu på kvällen har jag och mannen ätit mysmiddag med tända ljus och sånt där.
Vart fläskfilé i ädelostsås med potatisgratäng, såå gott!
Nu är han och hämtar lite ved, sen elda brasa och dippa morötter.

Här kör vi på Lördagsmys istället för fredags. :)

Sen håller vi tummarna att allt går bra för storasyster som är på förlossningen,
hoppas det kommer igång ordentligt och att bebis är ute snart! ♥
Jag längtar så efter att få mysa nybebis!


Kommentarer
2009-10-10 20:00:52 http://silvermoon.blogg.se/

Jag är som dig, tanken o lämna bort en natt finns inte än på läääääänge =)

Heidi
2009-10-10 20:50:11 http://nathalief.blogg.se/

här är det samma tjat om barnvakt, folk vill ha henne men jag känner mig inte redo att lämna henne. Även om de säkert skulle gå jätte bra.

Nätterna blir inte på ett tag eftersom hon ammar fortfarande..

Nathalie-Ungmamma till Athida
2009-10-10 21:48:40 http://zeida.blogg.se/

ja sova utan sin bebis en hel natt vet ja inte om jag klarar av än på ett tag ;)



Du Evamy sa att jag skulle fråga dig om någon sida med smilisar..?



Nu ska jag in och titta på den där sidan som du länkade på de nya inlägget =)

Lina
2009-10-10 21:49:01 http://thewife.blogg.se/

Haha, jag har varit utan plutt i hela TVÅÅÅ timmar när han var ute och åkte vagn med pappan. ;) Så tanken på att han ska sova borta..? Känns en smula avlägsen. ;) Har absolut inget behov av det. Har inget som helst behov av att ens lämna bort honom över dagen heller. :)

Wifie
2009-10-11 11:49:37 http://evamys.blogg.se/

jag tycker att de gånger vi haft/har möjlighet att ha barnvakt till alva så njuter jag mycket! så himla skönt att vara själv. Och hade vi bott hemma hade nog alva sovit hos sin farmor/morfar några gånger nu haha.. Jag har inga som helst problem med det!

evamy
2009-10-11 19:53:33 http://psychololita.blogg.se/

att mormor eller farmor kommer och lånar dante en stund då och då känns helt okej. de vill ha lite egentid med sitt barnbarn och vi kan passa på att få saker gjorda som vi måste hjälpas åt med. men det är en vanesak också, och för allas bästa måste man ju någongång börja smygstarta med att vara lite borta från varandra. jobbigt!

stina
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: