Tröttheten och kräkandet.

2009-10-22 18:20:43 ♥ I väntan på lillebror

Flera som frågat hur det går med det nu när man har en liten att ta hand om och om det är skillnad mot första gången.

Jag har dock glömt det mesta hur det var förra gången haha, galet att man glömmer så fort.
Tror jag kräks lika mycket denna gång om inte mera, får oftast behålla det jag äter till frukost och lunch men det jag äter efter det kommer upp igen. Postafen och lergigan hjälper ibland.
Men varken denna gång eller förra så gick jag omkring och mådde illa, det är så att det bara kommer "nu måste jag spy" haha. Hoppas det inte sitter i lika länge denna gång som förra (v20).

Den värsta tröttheten börjar släppa som jag skrev tidigare, nu överlever jag dagarna utan en nap.
Men det blir som sagt sängdax väldans tidigt för att inte vara en zoombie dagen efter.
Förra gången kunde man ju sova bort hela dagarna det går ju inte nu, så man får passa på att sova när Chloe sover sin långsov mitt på dan. Det funkar, men ja vad har man för val? :)

Men när man är trött så blir man ju väldans lättretad och sur och man tänder till på 2sec haha.
Fast huvudsaken är att Chloe inte blir drabbad av det, och det blir hon inte.
Det är nog mannen som får ta det mesta, och han tar ju inte åt sig som tur är.
Sen kan han ju tycka att det är lite roligt också och reta mej lite extra så jag blir ännu surare haha.


Kommentarer
2009-10-22 19:42:53 http://sandlada.blogg.se/

Fy, minns de där mornarna jag satt och inte kunde få i mig något och mådde så illa av alla lukter och bara synen av mat... Då tänkte jag ALDRIG mer. Men guuud vad jag blir sugen på en till när jag läser ändå. :-P Kul med ett sommarbarn den här gången?

Strumpan & Co
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: