Fantastiskt!

2009-09-17 10:49:14 ♥ LCHF

Läst massor om äggmjölk och blivit lite illamående vid tanken på att dricka det.
Men ändå nyfiken på att testa.
Så det gjorde jag idag, och det var ju faktiskt mycket gott och mätt vart man och är fortfarande!
Sägs att man kan dricka det istället för pulverdieter för det är samma sak och man får i sej det man behöver.

Såhär gjorde jag:

2ägg
50g smör (osaltat)
2-3dl kokande vatten.

Mixade först ägg och smör.
Hällde i 3dl kokande vatten och mixade på tills det vart skummit.
Sen smaksatte jag det med lite kakao.
Håller sig i kylskåpet i 2dygn men måste blandas ordentligt innan det dricks.

Jag drack det i mitt kaffe istället för mjölk, gött!
Inte alls vad jag förväntade mej direkt :)
Så det får bli min frukost nu några dagar, är redan less på ägg och bacon muffinsen.


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: