Hmm..

2009-09-06 20:39:55 ♥ Vardagsliv

Funderar på det här med overall till Chloe.
Kanske är "onödigt" att slänga ut massa pengar på en varm overall (iallafall den från molo som jag planerat) när hon ändå kommer sitta i vagnen mest.
Där har hon ju sin varma åkpåse och sen en tynre overall med kläder under. Borde ju räcka?

Kan ju köpa en tjockare riktig overall från Lindex, H&M eller tradera för en liten peng till den ute lek och pulka åkning som blir.. Men man vill ju inte att hon ska bli blöt och kall i rumpen heller om hon ska sitta och greja i snön...
Om det nu blir nån snö i år ;)
Så kan hon få en "finare" nästa år när det är mera action och mindre sitta stilla i vagnen..

För här där jag bor är det ju inte värsta superkalla vintern heller så hon behöver både tjockoverall och åkpåse..

Så en lurvis med massa kläder under plus åkpåsen borde ju räcka?
Det gjorde det ju förra vintern när hon var ny..
Åhh jag vet inte, vad tror ni?


update..
Finns ju inga bra varmatjocka som är vind och vattenavisande i rättstorlek i billigprisklass...
Har ni sätt nån så tipsa gärna tack!
Obs! INGA BLÅA!


Kommentarer
2009-09-06 21:26:34 http://evamys.blogg.se/

åh, jag har också overall ångest..

tänk om dom börjar gå och vägrar sitta i vagn då! hur gör man liksom :)

EVAMY - livet med Alva och hockeyspelarn
2009-09-06 21:32:09 http://meandpeanut.blogspot.com

jo de säger att den är det. Och det är den säkert. Men jag ska hålla ut. Svärfar har varit på och tjatat på mig i evigheters evigheter och jag är för envis för att ge mig! ;)



Har också funderat på det där med overall... inte helt lätt att sia om hur vintern blir i år. Vi befinner ju oss iaf på i princip samma breddgrader iaf. :)

Maria
2009-09-06 21:42:30 http://evamys.blogg.se/

Hehe nej men jag vill ha den längden :) Ser lite mongo ut men kommer in minst sol och så hade jag kortare förr och då såg det ännu mer töntigt ut när tex lampan var så liten.. Så funderar också på de där med ljus och nån låg kruka av nå slag..



Haha, jaha, det är därför man får dom i sommarn :P Smart! Ni har det lite lättare iaf, för här nere är det typ aldrig kallt! Har min everest vinterjacka och den svettas man typ i när det är som kallast här..

EVAMY - livet med Alva och hockeyspelarn
2009-09-06 22:01:26 http://chainsawy.blogg.se/

Jag har en lurvfleece- overall från Molo till Moa, som hon ska ha i vagnen (med kläder under såklart) då hon kommer sitta i åkpåsen. Sedan har jag några andra overaller också, i fleece, för att ha o byta med om någon är i tvätten o så (eller för att jag inte kunde hålla tassarna borta då jag shoppade, hahaha..). 3-i-1 jacka från Po.P har jag köpt också, då den är användbar till fler årstider än vintern :)



Har köpt en overall från FIX (Lindex) i strl 74 som hon förmodligen kommer kunna ha i jan/feb då hon kanske kommer sitta i snön o leka (om det nu blir någon).



Nästa vinter tänker jag lägga lite mer pengar på en riktigt fin overall, precis så som du resonerar. Känns som att man slösar pengar om man skulle köpa en så fin nu när hon ändå kommer sitta i vagnen!



Men det är en rackarns djungel... finns ju massa fint!



Kram

Malin
2009-09-06 22:35:03 http://evamys.blogg.se/

Haha ja det är svårt! Har kollat på den från PoP och i kosta är den 200kr billigare än i affär, så funderar på den. men som vanligt kommer den väl va slut när jag väl bestämmer mig :P Vilken storlek ska man satsa på? Alva har precis börjat med 74.. och hon har en overall i 68 som hon kan ha nu, frågan är om hon kan ha den när det är overallväder..



Måste kikai n de på ellos!

EVAMY - Livet med lilla Alva och hockeyspelarn
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: