Lördag.

2010-04-17 19:10:57 ♥ Vardagsliv

Mobilen är återfunnen, det var bara jag som hade gömt den under en kudde i soffan haha.
Lätt att skylla på den mindre ;).


Dagen idag har vi väl inte gjort så mkt, vart ruskigt rastlös men inte funnits något att göra.
Var ute en sväng och tittade när dom jobbade och eldade i trädgården hos mamma, så nu luktar man sådär vårigt brand :). Gott enligt mej.

Sen lite fika, matlagning till C (favoriträtten fiskbullar och potatis) och mat för oss. Grandiosa extra allt haha, har verkligen tappat all lust med mat och att laga den. Snabbt ska det gå och helst färdiglagat, annars låter jag hellre bli att äta. Kanske inte så bra. Men fick iallafall ett ryck nu på kvällen och vevade ihop en kladdkaka med himelsk glasyr, sjukt gott!
Eller ja det brukar vara det, nu är jag inte alls sugen och sitter och håller tillbaka en kräka.. För det har då inte övergett mej än :).

Är sugen på att fixa och grejja lite här hemma, men nästa vecka kommmer det förhoppningsvis massa spännande saker. Gardiner, kuddar och annat pynt. Vart inte nöjd med det gröna som vi har nu, så vi sattsar på svart vitt och rosa, det funkar alltid! Sugen på ny tavla med och såg dessa fina!
Älskar dessa med citat det och väggord, yes!


 

Mannen har iallafall börjat boa nu, han fixar och donar med lite allt möjligt. Han sa här om dagen att han hade en massa projekt som skulle bli färdiga innan lillebrodern anländer. Bland annat altanen, har sagt att jag ska fixa ordning mysigt där ute sen när det blir klart, men blä så tråkigt! ;) Mycket roligare att göra om inne ju!

 


Kommentarer
2010-04-17 23:26:54 http://majbebis08.blogg.se/

vet inte om jag svarade på din fråga om hur lång tid det tog? men med Mercedes tog det 3,5timme och med Leon tog det 2 timmar. (räknat från första värken till att dem föddes) njae själva värkarna med Mercedes trodde jag att jag skulle dö, gå sönder och dö igen, med Leon så minns jag att jag under en värk tänkte att "det här gjorde ju inte så ont". Så det har nog inte med tiden att göra utan det gör helt enkelt inte lika ont, sen vet man ju att det inte är farligt och när krystvärkarna kommer så vet man ju att det bara är att köra på så har man snart barnet där vilket är svårt att förstå första gången när man aldrig gjort det förr.

Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma
2010-04-18 17:26:46 http://myddis.blogg.se/

Åh jag åt kladdkaka igår, och så är det massa kvar, så det blir nog ikväll också till wipeout! Hoppas du/ni haft en bra dag.. Och hoppas på liiite tur i din tävling nu jue ;) kram

madeleine
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: